Nuffnang ads

Monday, December 10, 2012

Rahsia kekalkan hubungan CJJ


CJJ tu apa? tak apa aku sendiri jawab...

Cinta Jarak Jauh...:) smile ...

Pix amik kat si ros ni

Setuju tak klu  aku cakap tak semua couple boleh bercinta jarak jauh? Ada yang mampu bertahan dan tak kurang jugak yang terkandas di tengah jalan. Macam aku, kadang-kadang aku pun rasa tak cukup kuat untuk teruskan hubungan jarak jauh ni. Rasa dah tertahan perasaan risau tu. 2 bawu orang tengah bercinta yang dah kawen tu mcm mana lah kan…..lagi tak tertanggung kan..tapi pendapat aku perasaan 2 dah lain..sebab pasangan berkahwin dah kukuh dari segi hubungan even tinggal jauh diowang tetap kena bertahan sebab perkahwinan tu satu tanggungjawab…mempertahankannya satu kemestian tapi bagi pasangan bercinta anytime pasangan boleh beralih arah..tu yang susahnya..kita setia bagai nak rak, dia kat sana bermadu 4,5,6..memang sialan la kan..eh emo pulak?

Aku nak citer sikit rahsia kekalkan hubungan jarak jauh ni..ceh,mcm pro aje kan? Honestly rahsia ni lah aku baca berulang untuk sejukkan hati sendiri…apabila otak aku mula lost control..haahahaha..atoii!!!pecah lobang!

Tetap berhubung setiap masa.
Pastikan terus berhubung. Ah, tu lah kunci utama kekalkan hubungan jarak jauh. Sekarang ni dunia teknologi,mcm2x ada, sms boleh,email boleh, skype boleh,twitter boleh…apa-apa pun boleh. Bukan lagi alasan okey! That why if sampai 2,3 hari dia xcontct aku,aku start meroyan..hahaha (wah!mintak simpang)

Lakukan aktiviti sendiri
Bab ni aku fail. Awai2x lagi surrender, sebab aku sendiri xtaw nak buat apa. Klu kowang nak kata ‘bosannyer life ko!!’..sukew ati kowang lah..i admit it. Memang bosan sebab tu free time keje aku memblogkan diri aje..and weekend tengok citer harry potter dari part 1 sampai part 8..berulang-ulang sampai lah mata bosan dan tertido. Citer lain pun aku tengok juga…hehehe..klu kowang janga tiru pulak, kowang buat lah apa-apa aktiviti yang kowang sukew janji tak membosankan dan kowang happy. Bawulah life kowang ada meaning..toi kan?

Jangan panjangkan perselisihan Faham tu..
Masing-masing jangan ego..klu sidia ego,kowang rendahkan sikit ego tu. mengalah tak bermakna kalah..bahkan owang yang mengalah tu lah campion sebenar xcually..toi ke?
Jangan nak merajuk bagai sampai tak nak balas mesej, kol tak nak angkat..hah!jangan buat perangai hantu tu (mcm aku penah buat aje)…

Beri perhatian..
Jangan jauh dijadikan alasan untuk tidak memberi perhatian..ambik perhatian dan ambik berat tentang dia. biar dia rasa kowang ada disisi..huhu..lagi bagus kasi special gift tanpa disangka..alah bagi card pun boleh..bg something yang tak disangka..macam tukul ke,and warning dia,buat perangai miang ketuk kepala bawu taw! Hahah..guwau aje.
Tapi honestly aku solute giler dgn pasangan zie madini..masing-masing slalu kasi hadiah..give and take mcm tu bawu lah happy relation husband&wife..mak koo jelenyer aku..


Dah lah..mengarut aje rahsia aku ni..tekanan sebenarnya…bye..take care uolls..
Doakan hubungan kami yeh uolls..thankz…

2 comments:

  1. insyaallah jarak jauh atau jarak dekat jika sudah jodoh tidak kemana hehe ;)

    ReplyDelete
  2. korn single.. so nak kekalkan hubungan ceman,,, haha..ade tips memikat wanita x? ekekeke

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...