Nuffnang ads

Friday, December 14, 2012

Tips pikat memikat awek cun melecun



Semalam, aku terkejut dan terharu baca komen dri popcorn perisa jambu..hahah..(guwau2x aje)..dia ada request tips mengurat awek..fulamak!!!bukan pe xpenah g owg mintk tips kat aku ni..so hari ni jari-jemari aku menari-nari di keyboard nk tunaikan permintaan dia tu…mcm bagus aje aku ni kan?.. so this entry for popkorn....sebenarnya komen tu lebih kepada memberi idea kepada cheery untuk buat entry mengarut..wahahaha…terima kasih kepada popcorn perisa jambu..


Kowang doa-doakan lah aku menang contest Maybank2u tu, aku nanok hadiah tu!!!(buat bibir cute).. *iklan…hehe



Kembali kepada muka hadapan entry, kalau hampa laki-laki nak taw pompuan ni terbahagi kepada banyk kategori.. aku nak sebut pon malas..malas nak list..
Tapi, aku nak nasihatkan hampa semua supaya tahu ataw kenal pasti dulu taste sendiri iaitu jenis pompuan yang hampa suka dan leh jatuh cinta..hah, gitu!

Kat sini aku nak listkan 3 jenis pompuan yang aku taw..3 aje lah! yang aku tak taw tu maaflah ek,Tanya pada yang pakar a.k.a kasanova..haha

Jenis yang pertama- solehah

Perempuan jenis ni, semua owang tau kot kan, jenis yang baik-baik, jaga adap dan perbuatan dan juga tutur bicara lembut dan manis. Normally pompuan jenis ni pencinta ilmu. Tak kisah lah ilmu apa pun janji ilmu yang bebaik lah. Cara kowang nak ngorat dia mudah aje. Kowang kena lah jadi calon yang baik dengan penuhkan ilmu didada kowang, ilmu agama la kan.. Sekarang zaman teknologi dihujung jari.kalo awek tu ada facebook lagi best. Kowang add la dia and post status yang berbentuk ilmu atau motivasi.. kerap dan berterusan. Klu dia dah start comment post tu Comfirm cair dah la tu…dan cari cara ke step yg seterusnya..


Jenis yang kedua- Manja

Pompuan jenis ni ramai yang sukew..rasanya lah! Pompuan jenis ni normally berperwatakan keanak-anakan. Suaranya manja dan kuat merengek. Pompuan jenis ni susah sikit nak jaga. Sebab jenis yang perlu sentiasa diberi perhatian. Kena selalu teman kemana aje dia nak pergi, kena belikan hadiah dan selalu kena puji. Puji lah apa pun. Kalo kowang jenis yang buzy, bukan jenis yang sukew berkepit ngan awek, aku nasihatkan jangan lah ngorat awek mcm ni. Pompuan macam ni juga mudah merajuk. Kalo kowang dah mula miss kasi perhatian kat dia, mula lah dia pikir kowang dah tak sayang dia lagi.. susah juga ni nak jaga, kan? tapi…tapi..pompuan mcm ni senang dipujuk..hehe (ayat backup)

Nak ngorat pompuan macam ni kowang kena transform jadi lelaki caring dan kowang sentuh hati dia..opss bukan bukak baju, touch and go okey! Kowang selalu kena beri perhatian yang lebih kat dia. selalu tunjukkan yang kowang sayang dia. Kalau msj tu kena msj manja-manja sikit. Send MMS yang cute dan memberi maksud yang mendalam. Layan dia macam puteri kayangan comfirm dah berada dalam genggaman kowang. Tapi before nak ngorat tu, make sure pompuan ni single sbb pompuan jenis ni biasanya setia..pada yang satu..

Jenis yang ketiga- Materialistik

Nak ngorat pompuan jenis ni, aku nak kowang berpegang pada 1 prinsip “ No money,no talk!” so kowang paham-paham sendiri lah, kalo tak dak duit, gaji xbesar, tak dak kete sekurang-kurangnya BMW tak yah lah nak try okey!..haha..(zalimnya aku!)

So, cara nak ngorat pompuan jenis ni, kowang kena berani dan usaha keras. kowang letak lak gambar yang smart ala-ala smart tag tu kat fanpage kowang. Gambar pakai kot ala-ala CEO lagi “chantek”. Jangan lupa sunglasses mesti ada and than add la awek tu. klu awek tu like pix kowang and than komen dah kira ada chance lah tu..and than mcm biasa cari cara untuk ke step seterusnya…haha selamat mengorat.


Sebelum aku tamatkan riwayat entry ni, aku nak kasi 3 perkara yang kowang kena prepare before nak ngorat..maksudnya mcm persediaan awal la..hampa ingat apa nak kawen ja ada persediaan?? (sambil jege biji mata)

1)      Jadi diri sendiri
Siapa diri hampa, itulah yang terbaik. Kena pikir diri tu hebat walaupun tak hebat sangat. Pikir diri tu hensem walaupun tak hensem sangat. Yang penting yakin diri dan bersedia untuk berjuang. Jangan jd lembik sangat, jd lelaki yang gagah perkasa walaupun tak gagah sangat..tp jangan perasan macho terlebih yah..overdoa tu awek tak nak..

2)      Jaga kebersihan diri
Pompuan suka laki-laki yang bersih, kemas dan wangi. Tak putih tak pa janji pembersih..hehe. janggut & misai hampa tu tolong kemaskan..klu nak taruk panjang pun make sure kemas dan tak serabut. Kalo boleh tolonglah jangan merokok. Kalo kowang nak tahu semua pompuan tak suka lelaki merokok sbb major lelaki rokok ni mulut busuk ..wahahaha (yang tak jaga mulut lah)..sowy jangan marah ek hampa..hehe…
Kalo tak leh benti pun atleast jgn merokok depan depa, okey!

3)      Jangan desperate sangt
Walaupun hampa suka sangat dengan pompuan tu, tahap gila babing, janganlah tunjuk desperate sangat. Cool sudah! Control sikit feel tu. jangan paksa dan tekan depa, sebab apa, akan buat depa takut dan tak selesa.  Jenis paksa-paksa ni buat awek tu lari lagi jauh. uolls taw?
.
Okey, 2 aje. Nak taw tips cari jodoh sini..bye…

p/s: sleng campur aduk,besa la owang kampong kuaq Bandar…hahahha 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...