Nuffnang ads

Monday, January 6, 2014

Bercuti ke Kelantan

Minggu lepas I dah citer pasal bercuti dekat Melaka kan?
So this week, I nak citer pasal trip kat Kelantan pulak…haha
Tiba-tiba dah jadi macam travel person lak kan.

Actually the reason aku ke Kelantan nak attend wedding staff company aku dekat kuala lipis..
itu ajer ke?? Yerlah itu ajer lah..tapi alang-alang aku kat sana ,so singgah lah rumah ofismate aka hr manager dekat Kelantan. Lagipun aku xpernah pergi lagi Kelantan ni..

ni ler si pengantinnyer..staft company aku tu yg laki-laki..

so, seperti disorongkan bantal gebu,terus aku tidor nyenyak…erkkk???? -___- 
*nak b’peribahasa tapi hampeh..hihi ^____^

tak banyak gambar sepanjang aku kat sana..al-maklumlah tompang camera tepon ofismate ajer…
sampai ajer kat kampong pasir tumbuh,kitaowang terus macam…horeeyyy!!!! Aku kat Kelantan doh!!!
OMG!!! Owhh no!!! not believe that…I kat Kelantan????? jakun!!!!*nangis T_____T

Ehemm..ehemmm…Cheery pls behave your self,Kelantan jer kot bukan Scotland!!!
Kowang ni pun tolong lah faham..susah kot wei nk tengok aku bercuti ni.. Xcited dia tu lain macam sikit..macam dapat gula-gula kapas putih disiram sirap merah.hikhokhikhok:p

Kitorang smpai umah dah magrib…mandi dan rehatkan badan kejab dan lepas solat insyak kitorang gerak ke wakaf che yeh..apa lagi shopping la!!! Shopping kan teman karib wanita..hihi

Ini adalah baju tido yg aku beli kat wakaf che yeh tuk si pom 4 beradik + mak aku..
adik aku belikan tshirt..lupa nak snap..baju tuk ayh aku lupa!!!T_T
Gilerrr..kejam,leh aku lupa?? siyes umur dah makin panjang ni, ingatan makin tumpul pulak..hahaha

Esoknyer kitorang shopping dekat rantau panjang..kitorang pergi berempat dengan budak kecik yg demam tapi gedik jugak nak itut..mcm2x reason ofismate aku bagi napa xleh ikut..pas tu buat ayat sedih nak ikut..lastly bawak juga..cian pulak nengok..dok umah pun xde kwn..cian..urmm..
leh giler ko pergi sana..banyak giler pilihan walaupun kowang tidak diberi pilihan selain beli aje..ngeh..ngeh...
sampaikan aku sendiri xtahu nak beli apa..last2x xbeli pape pun..hahahah..*semak jer bawak ko kan?
Owh no…no..ada jugak barang aku beli tapi kecik2x jer…
Spek bulat tu lah barang kecik yg aku rembat kat rantau panjang

Lepas penat shopping kitorang cari makan pulak..pewut perlu diisi wokey,shopping,shopping jugak yeh..
Kitorang makan kat restoran Maras Chin...nama restoran pun dah macam kecing!!!kecing!! kan maksudnya leh pakai syiling lah bayar...bahahahah 
maksud cheery harga standard ler,,xmahal mana pun ..*eceh,padahal orang lain yg bayarkan

ni nasi goreng si Alif yang nafsu mkn mengalahkan owang xdemam 

nampak Ice blended choc tu?? dia punya la tu..kan aku ckp nafsu kalah owang xdemam..

Telor goweng tu pun dia request

cilok ice blended si alif ..hehe


 memang maveloss giler..

leh bayangkan tak kemavelosssan makanan itu diwajah sari ??lalalalala.....

Menu aku nama dia Phad Phet (chicken) dan minuman Ice Green Latee...
yg color hijau sehijau warna daun pucuk pisang tu..

Ofismate aku pun order air yg sama tapi dia punya jenis hot and sweet..
makanan pun sama tapi diowang seafood type

Lepas dah sengkek sebab habis duit..hahaha
kitorang pun balik umah tido xsedar dulu..patutnya malam tu plan pergi pasar siti khadijah tapi lastly xjadi sebab masing-masing dah penat dan sengkek habis dah..dah xde lobang nak korek duit..so decide tido ajer ..kebetulan malam tu pulak hujan..apa lagi tido sedopp ni!!!! zzzzzZZZZZZZZZ

Besoknya gerak balik KL,ofismate aku yang drive smpai KL.

Lambai-lambai kat tuan rumah..siap ckp kat tuan umah next time nak dtang lagi..
hahaha...dasar muka tembok..xtaw  malu..lalalalal

time balik tu hujan renyai-renyai....so asyik stop RandR jer sebab xtahan nak terkocey..




Benti makan dekat Gua Musang..mkn sini xsedap..uweekkk
xkena selera aiii..tapi habis jugakkk!!!kahkahkah

OTW balik jer lebih 5 kali kitorang benti..jadinya sampai KL pun malam dah.
Before Ofismate hantar aku balik kitaorang singgah makan jab dekat restoran pe tah..hahahha
tapi kat pantai dalam...






Ni maksudnya orang keletihan dan lapar tapak kasut..
dushh!!!!dushh!!! ^____^

wokey lah..xnak citer dah..bosan!!!!bye2x..




3 comments:

  1. teringin sgt nk g kelantan..tp ntah bilanya..

    ReplyDelete
  2. sis dh lama x pergi kelantan.
    padahal nenek duk kelantan. hehehe
    nanti nak pergi shopping sana jugak lah~

    ReplyDelete
  3. tumpng iklan...kami mempunyai homestay untuk disewakan..harga dari Rm80-Rm160 semalaman...banglo 2 tingkat...3km dri pusat bandar kota bharu..4km ke airport kota bharu..access yg mudah di tepi main road dri airport
    ke bandar kota bharu...parking muat untuk 5-6 buah kereta didalam pagar..kawasan yg selamat

    hubungi untuk maklumat lanjut
    tanjung mas homestay - 017 9373691
    - 011 21927388

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...