Nuffnang ads

Tuesday, August 18, 2015

kadang-kadang rindu


Entry hari ni Nak sembang sembang jer. Bukan sebab tak Ada idea ke hape ke, just hati ni rasa macam rindu...rindu dengan life dulu. 

Dalam setahun dua ni banyak perkara yang berubah. Aku sendiri pun rasa diri dah berubah. Dah makin matang. Kadang2 malas Nak update sesuatu cerita dalam blog sebab rasa mcm tak sesuai. Dulu zaman gelabah, aku nak up entry apa pun suka hati maktiri aku lah. Korang xsuka xyah baca. Amboi...bongkak sangat kan ko. But now, Nak up entry pikir dua tiga Kali patut ke tak, sesuai ke tak....walaupun sebab malas yang banyak hahaha

Yeah...tahu, blog nih tak de lah banyak reader pun kan..adalah sorang dua yang sudi menjengah sini. Terima kasih sangat2!
Blog walking selalu jer...tapi tak comment. Kalo masuk blog tu loading lambat nak mam.., aku keluar dah..tak sanggup nak tnggu sbb now aku update entry and blog walking fully guna smart phone jer.  Save money save time! Hahaha

Seriously aku rindu...rindu dengan life masa keje dengan Rmec. Walaupun berpuluh tempat aku pergi tak kan sama dengan Rmec. Selalu bila kenangkan Rmec air Mata aku jatuh. Rasa sebak tak terhingga. Di situ kenangan manis Dan pahit sama banyak. Disitu tempat aku mula bertapak, di situ tempat aku mula cerdik. Disitu tempat aku punya ramai kawan.
Even sekarang, aku masih contact ngan ex colleague...kalo jumpa diowang tu rasa macam nak cium peluk ketat-ketat. Windu sangat  kan, tapi so far setakat nih Belum lagi ...kang Ada yang ckp aku nih abnormal huhu

Tempat bermain pun kita kenang...inikan pulak tempat kita Cari makan.
Rindu...rindu sangat! Rindu dengan suasana kerja yang happening.. Walaupun banyak keje dan stress...Ada mood lagi nak kaco Dan gila gila dengan ofismate. Kalo tension stop jab keje, follow video senam aerobik. Paling best manager pun join skaki. Rasa macam satu keluarga...masing masing sporting Dan macam macam ragam.

Windu untuk kerja sabtu ahad...kadang2 time untuk rehat Kat rumah memang tak Ada sebab aku suka bekerja. Kalo buat kerja sabtu ahad tu rasa tenang jer jiwa. Tak kalut dengan keje yang Ada due, tak diganggu dengan permintaan budak site yang macam2 tuh. Huh..rasa syok ja walaupun selalu ngadu penat hahaha

Zaman makin berubah...banyak perkara kita terpaksa lepaskan Dan tinggalkan untuk kejar masa depan yang tak pasti. Semua orang akan fikir Dan merencanakan masa depan kan? Mana Ada orang plan untuk masa lalu...sudah tentu masa lalu jadi kenangan yang tak mungkin kita lupa kan dengan Mudah kecuali kepala terhantuk dan hilang ingatan.hahaha

Apa pun Hidup harus diteruskan...pahit atau manis harus ditempuh. Semua tu cabaran Dan perlu kepada pembaharuan kan. Kenangan lalu jadikan pengajaran. Tak mau lagi dah sikap kebudakan yang melatah tak kena gaya. Kecoh macam murai tercabut ekor. Cari pasal dengan orang, kuat kencing owang kuat gaduh. Sangat tak profesional. Umur kita pun makin hari makin meningkat...so pemikiran pun kena up lah seiring dgn umur. 

Ummm..okey lah ITU jer nak sembang. Now aku still curious why uncle guard Ofis ajak aku jalan jalan makan angin. Muka aku Ada nampak muka kuat jalan ke? Hihihi
-..-

Next entry aku citer pasal aku bercuti okey!
^___^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...