Nuffnang ads

Saturday, August 29, 2015

picnic @ kanching selayang


Picnic ni aku pergi awal bulan, almost 1 month dah baru tergerak mood nak cerita
Hahaha...tak tahu lah mood asyik lari ja sebelum nih. Emo ja rasa...kdg kdg nak nangis tak tentu hala.

Semua nih tak lain tak bukan sebab ekonomi negara kita yg merudum jatuh. Dengan politik kucar kacir, Mata Wang negara jatuh. Fuh semua tu memang bad luck for us. Menteri kita semua xfikir pun kan, so aku tolong fikirkan. Aku memang suka semakkan kepala sendiri.

Manusia yang kuar statement ckp matawang ng jatuh x suffering rakyat biasa tu memang bangang. Yes, aku xpergi luar ng tapi aku bekerja dengan company yang berurusan dengan company luar negara. Disebabkan matawang ng jatuh dan politik ng kucar kacir, pelabur lari Dan Pembekal takut nak berurusan dgn company di Malaysia. Previously payment term from Europe supplier we got 30 days but now we need to pay in cash. 
Dan di sebab kan ITU jugak kenaikan gaji Dan bonus company freeze..till Bila don't know lah. Rasa macam nak nangis, gaji now pun still rasa tak ckup. Dan korang tahu tak sentence product we got raw material and packaging from luar ng? Bila company xboleh nak cover kos diowang akan charge to the consumer. Tu yang harga barang boleh naik. Kita dok syok beli product kecantikan made in Malaysia tapi kita tak taw packaging dia di import.

Some of company, charge kos to the consumer still Tak boleh nak survive.. So that's why company boleh close.

Dimana kepala bana kata tak jejas??
Meh aku luku kepala tu sikit.

Aku memang emo sekarang nih instead menteri Malaysia pun xemo mcm aku.
Kena pau parking 10 hingget aku balik nangis beria-ia tekup dgn bantal. Macam terseksa sangat tuh. Minggu lepas kena bayar kos birthday kek ofismate pun mengeletar tgn nak bagi. Aku rasa tak perlu pun nak sambut. Beli kek, nyanyi2 sikit kat birthday girl, pastu done. Masing2 balik Kat meja buat keje. Makan2 xde..sesi gambar xde...aku tak nampak langsung dimana motif untuk menghargai staff tuh. Owh tuhan, aku jadi manusia yang sangat berkira sekarang
T___T

Owh sakit kepala... Sakit kepala

Nak citer pasal kanching selayang kan? Cmner leh sasur sal birthday kek lak nih


Aku pergi dengan Encik hati...yang tak tahu punca inilah En hati. Comel Tak??aku rasa aku lagi  comel hahaha


Pada yang tak tahu, waterfall dekat kanching selayang nih Ada 7 level. Nak naik tu memang berpeluh ketik Dan memang adventure sangat. Aku sambil menapak sambil lap air Mata....sambil En hati tolak belakang bagi semangat. 


Sambil menapak sambil jeling jeling kaum tetap tempat nih. Sakit hati ja aku nengok diowang nih. G dok jauh jauh boleh tak???? 

Dah lah tak hensem!!!


Dah sampai level nih..tak sesuai untuk Mandi pulak!!! Setakat nak fotoshot rendam kaki Dan massage body boleh lah kot. 
Hah...kalo kowang nak rasa sedap kena massage dgn alam semua jadi meh lah Kat air terjun kanching selayang nih.

Aku tak tahu lah INI level bape..yang pastu aku memang dah xmampu nak naik atas lagi lastly aku decide turun jer level bawah Dari level nih.


Finally nampak lah air...tak sabaq nak berendam macam badak hahahaha

Masa kami datang tu, ramai pun datang level nih sbb xramai yang sanggup naik sampai atas. Aku dengar level atas lagi cantik. Aku rasa nih level 2. Hahaha pandai pandai agak sendiri



Sini dalam jugak okey paras bahu aku. Pegi ke tengah tu dalam sikit paras hidung. Kau pendek sangat tenggelam tak tahu..hahaha ciss kuang ajor cheery nih!
T__T

Part paling best En.hati ajar aku berenang. *senyum sampai telinga* :p

Banyak gak aku terminum air Kat situ,entah sapa berek kencing Kat situ..aku pasrah jelah
Nak belajar berenang punya pasal...now aku taw lah basic cmner nak berenang kan.

Aku gelak terkekek kekek..bila aku selam punggung naik atas, mcm terapung mcm tu. Hahaha....no wonder lah kau kena bertenang kalo nak belajar berenang. Serious korang, cer korang berenang masa tengah gelabah, takut, cuak Dan sebagainya, badan kau akan jadi berat dan tak balance dan disebabkan itu jugak kau boleh lemas. Wahhh...buat buat pandai lak aku nih...padahal teori sendiri ja tuh


Makan dulu sebelum berenang. Ni jer bekal yang aku bawak and 2 pack jajan. Lastly masa tengah mandi, beruk bawak lari semua makanan yang Ada. Sekali air Dan yogurt aku pun beruk bawak lari.

Kalau korang datang nak picnic sini memang tension lah dengan gangguan beruk Kat sini. Tapi Ada Budak situ cakap kalau naik level atas lagi beruk tak kacau. Makin tinggi makin kurang kumpulan beruk nih. Tapi tu lah kan..jenuh jugak lah nak berangkut barang naik. Kalau stamina dah kurang, tak payah lah gagah..kang pengsan Kat atas Sana susah pulak nak turun. Silap silap kumpulan beruk tu yang bawak turun kau, bahahahahaha...cer imagine.. Lawak siottt

Owh yah..kalau korang semua Mandi pls sembunyi beg beg korang bawah towel ataw kain. Takut beruk bawak lari jer, naya kalau dia bawak lari beg tangan. Actually beruk nak makanan ja..tapi takut jugak beg kau tercalut makanan..dia bau, dia bawak lari semua satu beg.


Ini toilet untuk salin pakaian. Masuk toilet kena bayar 50sen. Bilik bilik untuk salin pakaian nih free aje.


Aku ingat beruk tak tahu berenang.. Rupanya dia tahu berenang siott. Pandai pulak tuh. Heyyy, sapa ajar kau ek beruk??


Hah..nih sure level paling bawah skali. Ramai sangat beruk berdating Kat sini. Kau nak tahu siap kiss kiss lagi beruk beruk nih. Bermaksiat Kat tempat awam betoi beruk ni. Aku terambik video kau taw? Nak tengok ke? Takleh lah tunjuk sini, maksiat! Beruk semua nih Tak dak sivik!!!


So far facilities Kat sini okey, Ada toilet tempat salin semua. Dan kebersihan terjaga. Parking semua cukup dan bayaran masuk adalah RM3.00 satu kepala dewasa. Kedai makan Dan kedai cenderamata pun Ada. Foreigners ramai tau datang tempat nih. Dan kebanyakkan mak2 and pak2 Arab. Anak lawa lawa comey comey. Dapat lah cuci Mata sat hihihi


Hah nih lagi satu nak pesan...make sure sebelum nak tinggalkan kereta tingkap semua tutup. Tak tutup , jadi mcm nih lah..beruk buat party buas dlm kete kau. Nasib dia tak berak atau bersenggama dalam kete. Boleh kau, aku lupa tutup tingkat kete. Sengal cheery nih!! Loii 14 belas kilo. Habis kotak tisu dia main.

K bye korang

Perfectly you all !! :-)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...