Nuffnang ads

Saturday, November 7, 2015

Sabtu yang bosan

Perangai sangat aku sekarang ni. Malas tak taw nak cakap cmner, nak type pun malas. Bayangkan lah tahap malas tu mcm mana kan. Syndrome orang perempuan kot.

Jumaat tu timbang berat naik 1.2 kilo, padahal minggu lepas dah turun 4 kilo. Why minggu ni naik pulak! Uwarghhh......cannot accept kenyataan. 

Okey, I know why, penyakit orang perempuan! Eh ...Kat blog pun nak citer ke?? Hahaha

Alah,korang sporting semua kan?

Sabtu aku sangat bosan...seharian duduk rumah. Tido memanjang. Owh by the way, minggu ni cuti aku jd 4 hari AL isnin and depavali selasa. Warghhh...tak kan 4 hari nak tidoq ja??? Matiklah aku,naik lagi lah berat aku cmni...!!! 


Pagi tadi breakfast mee Kari, gigih bangun Mandi seawal 8 pagi. Kuar pegi beli dekat gerai depan sekolah rendah taman Medan tu. Tak taw lah Napa aku suka sangat mee Kari acik tu, orang lain ckp biasa-biasa ja tapi aku ckp besT. Mee kari dia tak over dan tak kedekut sangat. Padan lah dengan harga 3.50 tu, makan pagi-pagi pulak tu. Terpulang lah, citarasa lain-lain kan.


Tengahari tu tak makan apa-apa, terbongkang bersama dengan ajiesyi. Ajiesyi ni boring rasanya, terkurung dalam rumah aje. Kecian gak Kat dia, tak sosial langsung hahahaha.

Actually aku selalu bukak pintu biar dia main Kat luar tapi hari ni Ada kucing jantan dok wusya dia. Wisau aku, kang dibiar bunting pulak Anak aku. Aduyai cannot accept lah. Tak ready nak terima cucu. Aku dah pesan Kat dia kalo Ada kucing jantan kaco ajie cepat-cepat lari masuk dalam,okey? Dia meow macam dia paham rupannya tak paham T__T

Ada tak ubat yang buat kucing mandul? Perghhh...bunyi macam kejam kan? Urmm...tak kan nak bagi makan pil perancang? <__> Ingat nak Tanya kedai, tapi tak teringat nak Tanya hahaha


Terjaga Asar tu pewut kelaparan. Makan lah nasi sikit dengan ayam masak halia. Taruk sawi and suphoon sikit. Resepi suka Hati Mak nenek aku ja, main campak mana ada Kat rumah. Nasi memang aku dah control. Satu hari satu Kali ja makan nasi tu pun qty sikit. Nasi aku makan kalo kempunan sangat ja. Aku turun 4 kilo minggu lepas tu sebab aku tak makan nasi seminggu. Aku memang on diet sekarang, nekad nak turun berat 10 kilo.

Poyo ke? Memang poyo sangat. Aku wisau hangat-hangat taik ayam ja aku nih.hahahaha

Tapi semangat nak citer korang program diet aku memang berkobar-kobar nih. Lain entry aku citer yeh, sekarang tengah syndrome malas heheh


Tahu tak, aku keje dekat company barangan skincare and body care? Staff dapat beli dengan harga murahmurah 25-30% mcm tu. So, kalo nak harga murah nak order dgn aku Boleh ja. Barang yang boleh dibeli seperti perfume,talcum,shampoo,shower shampoo,mandian susu protein,barangan penjagaan baby dan mcm2 lagi lah. Brand irise,forum,home valley,loving touch,shurah dan product kesihatan ada jugak. Product kesihatan ni tak banyak. Bukan keluaran company aku pun, just offer dari client.


Product kesihatan tu nanti aku buat satu entry yang lain. Harga aku akan maklum kan if Ada yang berminat lah yeh. If berminat comment Kat entry nih hahaha.
Tapi aku terus terang lah, harga aku akan up 3 hingget untuk sekali invoice. Habuan minyak kete nak deliver Kat korang. Sowy barang aku tak mau courier. If korang stay jauh sangat dari aku pun tak mau jgk. Leh jumpa tengah2 lah. Aku main area PJ,shah alam,subang and Usj. 

Giler...pemalas tuan blog.

Bukan apa dengan 2 hingget tak berbaloi lah. Tol sekarang berhingget2. Ada sorang brader tu, member adik aku lah soh aku hantar Kat klang. Hoi jauh sngat tu, tol pun dah 2 hingget. Korang pun mesti fikir jugak, tak berbaloi nak dtg PJ collect brg kan.

Okey lah, aku cau cing cau lu, nak lipat Baju yang selonggok terkumpul.

P/S: aku dah continue tulis cerpen..mana datang semangat nih entah hahaha



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...