Nuffnang ads

Saturday, August 9, 2014

Al-Kisah Pejabat Pos

Dugaan!! Dugaan!! 
Ya, apa yang berlaku pada kita sama ada suka ataw duka semua itu Dugaan
sebab apa? Sebab Allah sayang kita dan dia rindukan Doa dari kita

Apa yang berlaku pada aku bulan ramadhan hari tu pun dugaan.
Ya Aku tahu!!! Dan aku sedar..
Dugaan memang dugaan tapi aku tetap nak naik hantu..
aduhhhh!!! stresss!!!!

Arghhh!! Aku tak kira!!!

Masa Ramadhan tu, aku diuji sejauh mana aku boleh bersabar
tapi biasa lah setan memang semua kena ikat..tapi taik setan tetap dalam diri 
susah nk wash!!! bahahahahaha

Even ko bawak pegi car wash tak leh nak bersih suci murni..kihkih

2 Bulan iaitu bln 6 yang lepas aku ada bayar bil utilities dekat satu pejabat pos mini
Tak banyak, RM40 Hingget aje pun
Pada bulan july aku dapat warning pemotongan bekalan
perghhh!! memang naik giler lah sesuka hati nak potong bekalan aku padahal aku dah bayar
Esoknya aku kol TNB tanya

" Kenapa pihak TNB nak potong bil saya? saya dah bayar kot?
Tak kan Pejabat pos tak hantar payment lagi kat TNB?"

Kenapa,kenapa...kenapa???
Pejabat pos biasa amik masa 2 weeks utk bayar bill utilities pada TNB
tapi 1 bulan xbayar bayar lagi??
What the Fish of This??

Ok..bertenang semua!! dah sampai kemuncak citer ni
Tarik nafas jab..hembus...tarik..hembus

ok, rupanya pejabat pos memang tak bayar bil tu
Based on record TNB last payment bill aku adalah pada bulan mei tahun lepas
owh..bil aku memang tak banyak sebab aku tak duduk rumah sangat
Hari hari aku keje...so kalo lebih 20 hingget tu bil terkumpul lah.

Bila dah jadi macam ni, sapa tak naik hantu???
aku kalo naik hantu, hantu pun lari..
so best solution, aku kol careline pos buat aduan..

" Saya nak duit saya balik, kalo pejabat pos tak boleh bayar, meh saya bayar sendiri. 
Tak guna punya pejabat pos!!!"

Perghh...marah sungguh aku!! Malam tu stanby kol member

"Wei, aku dpt warning potong elekctrik, kalo rumah aku gelap
aku tumpang umah ang malam ni"

Suka hati mak nenek ko ajekan nak tumpang umah orang
>_____>

Ni category darurat nak habaq ang!!sedih!!!

esoknya, ketua pejabat pos mana entah kol aku tanya aku 

" awak biar betoi, pejabat pos tak bayar bil awak?
awak tahu tak apa effect aduan awak ni pada pejabat pos?
Pejabat pos jalan othman, pejabat pos terbesar ,
Tak pernah ada kes macam ni? Disebabkan aduan awak, dekat
sini kelang kabut"

Hati aku dah berbulu, sebab dia tinggi suara dengan aku
macam marah sungguh aku buat aduan macam tu.

" Eh..eh..yang awak nak marah-marah saya ni kenapa?
awak ingat saya suka-suka nak buat aduan?
by the way, aduan saya ke atas pejabat pos mini kg___bla...bla..bla___
Bukan jalan othman! apa ke bodoh sangat saya nk pergi pejabat pos jalan othman
semata-mata nak bayar bil RM40 hingget...hello kat sini pun ada TNB ok, baik
direct bayar TNB xde lah kes warning letter!"

Pastu dua dua diam....siyes aku lega macam bawu lepas beban bom atom
And than dia mintak maaf..dia ckp dia tak marah just tinggi suara sebab tak dengar suara aku

Otak dia!! aku cakap habis kuat kot...xpelah..accept aje reason tu..
Bersangka baik itu lebih baik

And yang kalakarnya, staff yang amik aduan aku salah noted
dia pergi noted pejabat pos jalan othman
aduhai...klakar...!!! aku tak rasa aku sengau!!
Kalo orang sengau yang ckp memang boleh salah dengar
tapi alhamdulillah..aku normal percakapan aku jelas..
ke owang yang amik aduan tu yang kurang pendengaran??
tapi apa-apa pun , ada recordingkan.??
napa tak dengar balik!!

Bila dua dua pihak dah tenang sikit...ketua tu cakap, setahu dia, pejabat pos tu dah 
lama tutup....arghhh sudah!!

"Kalo dah tutup kenapa boleh ada orang bukak pejabat pos tu? 
siap ada pos laju lak tu. Setiap pejabat pos mini, mesti ada wakil yang dilantik, 
you siasat la sapa yang bukak..napa boleh timbul masalah penipuan macam ni.
Tak kan pejabat pos nak biar aje...?  Ni bukan soal duit 40 hingget, ni soal trust!
you rasa, bila jadi macam ni orang nak trust lagi ke pejabat pos??"

Ambik kau!! kan aku dah bebel

Ketua tu cakap jangan wisau dia akan siasat, tapi amik masa sikit
dan diorang tak boleh bayar duit aku balik membuta macam tu aje.

Last but not least dia mintak aku email aduan aku sebagai clarification 
pejabat pos mana yang terlibat dalam aduan aku ni..
sebab yang tadi ni, orang yang terima aduan tu salah noted 

Baguslah, siasat lah sampai lobang cacing
i just want to wait and see!!
Kalo i nengok pejabat pos tu bukak lagi, siap lah,
Aku kol careline buat aduan hari-hari...biar kowang stress sampai tutup pejabat pos tu
Bukak pun buat apa menyusahkan owang aje.




Lepas raya, aku ada jenguk pejabat pos tu
memang tutup!! nasib baik!!..kalo tak aku bakar pejabat pos tu..
Huh, naik hantu tak habis lagi ni!!! bahahahaha

Ok done,

P/S: kowang tak update gambar raya ke???? nak nengok!!!hihihi


3 comments:

  1. Kualiti perkhidmatan pejabat pos sekarang ni memang makin merudum . dah la pekerja dia sombong . kadang2 memang meluat sangat nak pi pejabat pos

    ReplyDelete
  2. teruskan membuat aduan!
    itu hak kita!
    geram pulak bila sis baca citer awak nih.

    tak tempek lagi gambar raya.
    nak settlekan n3 kes mahkamah dulu. hehehe

    ReplyDelete
  3. mula2 baca entry ni akak serius je baca
    pastu rasa nak ketawa pecah perut cara hang tulih
    pejabat pos ni kenapa,
    ada masalah penyatuan sel otak ke?
    hahah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...