Thursday, July 22, 2010

ceriakan hari mu

kuang asam punya cucu

"Mengapa tak seperti kawan sebaya kau?" Seorang atuk tegur cucu dia yang tak cemerlang dalam peperiksaan.
Atuk: "Tengok kawan-kawan sebaya cu, semua lulus tinggi-tinggi. Cu ini asyik internet, tv atau main bola. Bila nak belajar??? Besar nak jadi apa???" (Atok marah tahap tertinggi)
Cucu: "Atok asyik bandingkan dengan kengkawan yang lain. Cu tak pernah pun marah bila atok tak sama seperti kawan-kawan sebaya atok yang lain."
Atuk: "Tak sama apanyerr???"
Cucu: "Kawan-kawan sebaya atok semua dah jadi arwah kan?"
Atuk: "?...?...?...?...?...?"

Diam ketika sedang makan

Sebuah keluarga yang terdiri dari ayah, ibu dan seorang anak sedang makan malam bersama. Anak : "Ayah, di..."
Ayah : "Diam! Sewaktu makan tidak boleh bercakap!"Setelah selesai makan...
Ayah : "Nak, waktu makan tadi apa yang ingin kau katakan?"
Anak : "Ayah, di daun salad yang ayah makan tadi ada ulatnya!"

Pernikahan

Saya selalu merasa tidak selesa apabila datang ke majlis perkahwinan ahli keluarga. Nak tahu sebabnya?Biasanya, makcik-makcik saya dan para kerabat lainnya akan datang menghampiri saya sambil menepuk-nepuk bahu saya, “Kamu yang berikutnyakan?” kata mereka.Menyampah betul, tidak berperikemanusiaan sama sekali!Tapi kebiasaan mereka ini terhenti setelah saya melakukan hal yang sama pada mereka setiap kali acara pengkebumian keluarga berlangsung

pabila aku di pejabat.

Pabila aku dipejabat sendirian aku buat pala. aku lah bos aku lah kuli. ofis nie dah jd cm aku yang punya. dari ofis yang mnyediakan perkhidmatan insurans dah jd pusat perkhidmatan fotostat..hahaha..nasib ko lah

ofis nie jugak dah jd panggung wayang xberbayar..2 lah sapa suruh keje tak de...aku nie dah jd cm penunggu dah.tiap ari bertapa disini..bosan teramat sngat...dah mcm nak naik gila dah..sob2

cepat lah masa berlalu.aku dah tak snggup g dah keje sini..kwn xde,tiap2 ari ckp sowang2..apa nak jd tah. dah 2 pagi2 g dah kena kaco ngan laki owg..dah lah miang,gatal..hurghh sabar je lah.

masa sekarang aku masih lagi berusaha membaiki dan memperbaharui masih depan aku.."aku yakin langit tidak selalunya gelap"..suatu hari cahaya itu akan dtg mndekati aku.,.yg penting aku berusaha dan bersabar.aku yakin bcoz Allah masih sygkn aku...aminnn..

p/s: saje jer mngarut nak update blog..hehehe
muah..all da best;)

Wednesday, July 14, 2010

if i let you go

if I let you go, what else do I have. I lost everything just bcoz you. I spend all this space just for your. But why When the heart is full with love, you let me go.
Every day you asking me, every time you say miss me. why??

five months passed but I still love you and miss you. I reject the man who loves me just because I still thought of you and do not want to double you.

Did you, my lips say you are willing to let go but the heart is saying no. What should I do so that I forget you and hate you ..
I want to hate you forever and ever....i want "my life" back
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...