Nuffnang ads

Sunday, August 29, 2010

Diariku Ramadhan ( 19 ramadhan: Dia pulANG )

Semalam aku dapat berita" dia pulang".
Dia pulang untuk keluarga yang tercinta.
Dia pulang kerna kebahagiannya
Dia bahagia dengan perjalanan hidupnya
Dia bahagia dengan keputusan yang dilakukannya
Dia bahagia dengan penderitaan yang dia tinggalkan ke atas aku
Terlalu mudah dia lupakan aku
Terlalu mudah dia tinggalkan aku
Terlalu mudah dia mencari penggantiku

Aku???
Terlalu sukar untuk ku
Setiap jam aku mengharapkan kemunculannya
Setiap minit mataku tercari-cari kelibat dia
Setiap saat otakku memikirkan dia
Setiap detik aku merindui dia
Dan setiap waktu aku mendoakan dia

Napa perjalanan hidupku sesukar itu?
Napa tidak semudah dia?
Napa tak sebahagia dia?
Lantas napa Kau berikan cinta andai dia bukan milikku
Apa yang Kau tetapkan untuk aku YA ALLAH?
Aku manusia hina dan alpa dengan nikmat Mu
Kau ampunkan lah aku
Tabahkan hatiku dan suburkan jiwa ku dengan keimanan


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...