Nuffnang ads

Wednesday, January 10, 2024

Udang Galah Masak Kari Style Cheery

 Hi, Assalammualaikum Guys...Aku ni memang tak boleh ignore lah dengan udang galah, memang favourite aku wei! Hari ni rajin sangat bukak laptop then bukak blog..check draft,,ok ada gambar yang masih belum dicoret apa-apa. Mari lah kita menulis sikit Resepi. hikhikhik


Ini Udang Galah yer,,kalo dah besar macam ni. Boleh dimakan sebab dia bukan kalajengking hahaha.

Cara nak siang dia..setiap orang mungkin berbeza. Macam aku suka buang taik dan muncung yg tajam tu jer. Aku tak suka menampakkan Udang tu cacat. Biar lah bila kita masak tu nampak lah seekor udang disitu mean ada kepala..Kalo tak dak kepala Kita panggil Hantu Nukekubi.
              

Orait..mula-mula kita tumis dulu bahan-bahan karinya yang ala kadar. Then masuk serbuk kari cap O. 

Aku punya style memang takde nak bancuh-bancuh dah, aku suka macam ni..main campak jer kihkih..baru ada gaya versetile ..


Hah..tu dah Macam pecah minyak tu.


Boleh lah masukkan air asam jawa. Lepas tu masukkan Udang galah tu sekor-sekor. Jangan lupa masukkan perasa. Kang ada lak yang Tanya xmasuk garam ke? Halah..halah..halah kooo!!


Paling tak puas hati Bila makan Udang ni kepala nya lagi besor dari isi. Elok kopek kan...elehaiii..secoet ja isinya tu. Nyampah taw!! Kita dah perut gajah, mana cukup. 

Jadi untuk memastikan perut gajah tadi padat..kihkih..Aku suka hatinya tambah lah fishball fishcake & what the fish yg sewaktu dengannya bagi memeriahkan lagi isi kandungan Kari Galah tadi...eh..Kari Udang galahhh!! 


Siap..hmmm yummy lah teringat-ingat 🤭🤭
Kari Aku ni Tanpa santan sebab Aku ni anti-santan bahahaha....

Eh ...xde2 lah...santan lupa nak beli😂

Selamat Mencuba, korang ✌🏻

4 comments:

  1. boleh tahan besar juga udang dia, sedap buat masak kari takpon tomyam..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm best jgk ek Tomyam ..boleh mkn sorang2 Udang sbb isi rumah yg lain xsuka Tomyam ekehkehkeh fikiran jahat menerjah 🤭🤭

      Delete
  2. Atas titah Permaisuri Cuya, Kerajaan Kelapa menjemput tuan hamba untuk menyembah duli menyertai giveaway yang sedang berlangsung di blog Kerajaan Kelapa.

    Yang benar,
    Permaisuri Cuya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ❤️❤️❤️. Terima kasih atas jemputan Pn Permaisuri 😁

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...