Nuffnang ads

Tuesday, August 8, 2017

HB rendah lah pulak

Memandangkan Kita tengah Bosan nih kan ..Meh lah Kita update sikit. 

Actually tengah layan mata nih...Lepas insyak tadi dah tido pastu leh plak terjaga sebab teringat tak makan lagi iberet. Gagah kan diri Bangun makan iberet..demi Anak mama tercinta. Rela dalam paksa Telan waktu malam pulak. Dah makan iberet tak boleh tido pulak...biasa letak kepala Kat bantal jer tewus hanyut dibuai mimpi Indah. Kalo tak terjaga tadi agaknya Kat Paris dah ...tngah berbulan madu ...Pastu now nak sambung Bulan madu Kat Paris mcm tak boleh dah... Can't continue...agknya Kena mula balik dari malaysia...hahahah -..-

"Mende aku mencarut nih?" 😑

Yang tak taw ...Ini lah iberet. Gedabak besar ubat dia. Setiap Kali Telan aku rasa mcm tersangkut Kat kerongkong. Color dia merah k...Giler seram !

Iberet nih diperlukan Oleh ibu hamil yg hemoglobin@HB rendah bawah 10 tak Silap aku. 
Record HB aku masa 1st checkup dah memang rendah dah.

14/05/17 - 10.9
03/07/17 - 10.1
02/08/17 - 9.7

Memula aku Kena makan zincofer. Dia nih pun mcm iberet jugak...Dos tinggi Tapi malangnya aku tak boleh. Makan zincofer setengah jam mcm tu aku muntah air color merah. Sah aku muntah ubt tu lah.

Symptom lain yg aku alami loya, pening, nak pitam, jantung degup laju, angin.

Seminggu mcm tu aku mngadu Kat nurse..pastu dia soh aku stop iberet makan obimin. Obimin lagi teruk HB aku turun. Hasil dia 9.7 tu. 

Pastu makan iberet pun muntah jgk...Lagi teruk kuar Seketul ubt tu hahaha
So today...Petang td aku mengadu jugak dengan nurse. Mengadu ja keje aku...Manja nor...Nor...

Owh disebabkan HB rendah nih lah aku Kena buat ujian PBF and iron APA Entah...Haha benak sangat tak leh nak Tangkap nurse cakap hari tu. Ujian nih mcm nak investigate lah kenapa HB turun berterusan. Nurse advise soh try makan malam ...Sebab utama sayang ubt tu beli tak luak pun...Dah lah Mahal... RM 35 hingget utk 6 papan ja. Mahal okey !

So ...Mari lah Kita try...Mkn waktu malam, Masa pewut kosong..Lepas tu tewus tido. So Takde lah Kita nak layan alahan ubt nih. Hope berhasil. Aku makan dengan jus Oren campur Apple hijau. Buat sendiri jus tu. Hentam ja blender skali. So far boleh telan..Tu pun sambil tutup hidung sebab ubt nih busuk k. Busuk yang mcm buat ko nak muntah Bila bau dia. Even aku tutup hidung ..Lepas Telan tu bau dia still ada taw. Lambat hilang...huhuhu Sabor ja lah!

Ubt tambah darah nih Bagus mkn Bersama jus buah sebab jus buah membantu mempercepatkan penyerapan ubat nih.

Makan dengan susu, Milo and minuman berkafein tak boleh SAMA sekali sebab ia akan merosakan nutrition ubt nih...Sia-sia ja Nanti.

Okey...Cukup lah sampai sini sesi mencarut saya pada malam ini..Takleh tido punya Pasal hehe.

_______________________

Wasap Kita 017-5433604

Tetiba letak no. Suruh wasap hahaha
Nak soh order eskinol lah tu....APA lagi ?hahaha. Eskinol nih pre order k. Boleh order dulu sebab stock dia sangat limited. Charms tak PE anytime anywhere..Inshallah stock ada jer.

K Babai...nunite sayang 😘


10 comments:

  1. Tengah mroyan depan pintu bilik air muntah2 makan iberet. Huwaaa T_T

    ReplyDelete
  2. Sama lah. Ni kalau mkn ubat ni tetiba muntah.. stress.. walhal bukan jnis ssh mkn ubat. Apalah...

    ReplyDelete
  3. Salam, awak makan obimin tu blend dengan jus ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wkumsalam...bkn blend dgn jus. Mkn ubt Tu telan dgn jus

      Delete
  4. Berkesan tak makan ubat tu sebelum tido? Fobia betul nak makan sebab asik muntah balik wuwuwu

    ReplyDelete
    Replies
    1. So far berkesan..sbb Lepas mkn ubt Kita tido dan bdn dlm mode rest...so xdak lah nak loya2 sngat.

      Delete
    2. Tq for sharing �� saya pun ikut tips ni jugak skrg..semoga bertahan

      Delete
  5. Nak tanya awak hb rendah sebab pregnant ke apa??

    ReplyDelete
  6. Tahun ne kandungan yg kali ne low hb memanjg. Stress gila. Ubat obimin je ngam x muntah tapi x naik2 hb. Zincoffer ne muntah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...