Nuffnang ads

Saturday, August 26, 2017

Risiko Ibu Hamil Emosi


Aku semalam Bawu ja emo-emo Kat Ofis. 
Kena Marah dengan warehouse manager, Aku Marah dia Balik ...Siap sindir_sindir dia. Geram sangat nih. Kalo Salah Aku 100℅ tak kisah lah nak Marah pun kan. Nih Salah org lain lepas Kat aku..Yg dia Marah and Bebel tu lari dari topik Aku pulak tu....Pahal? Giler? Pastu aku maki-maki gak lah kan. *Maki tu Kat belakang ja lah..hahaha*. Korang paham tak apa Aku citer nih? Ke tak paham? Hahaha

Dengan Kerja Banyak, dengan masalah yang mcm-mcm, dengan bos yg tak paham-paham bahasa, dengan big bos yg menyusahkan staff, tak habis-habis nak kejar sales, tak penyabar nak Jual, padahai product tak siap production lagi tu. Launching pun belum. What the fish sangat nih.. stress sungguh....Balik Umah tu letih penat sampai kuar air Mata Aku. Punya stress ...Tak leh nak control dah pecah takungan air Mata Aku yang comel nih huhuhu.


Pastu Masa main FB scroll..Scroll Jumpa statement dari kelab ibu mengandung. Tewus istifar banyak-banyak. Rasa bersalah pulak...Sob...Sob. Gosok-gosok pewut sambil berkata-kata Kat baby. 

"Maafkan mama sayang. Sayang stress jugak yeh...Tak mau stress k...Mama tak stress dah...Kita chill ja okey. Luv u 😚"

"Drama sangat mama Aku nih" kata baby sambil peluk anje-anje ngan pundi kencing mama. *Kurang Kasih syg apa anje-anje ngan pundi kencing*

Sekarang nih simptom2 Aku Masa alahan tu dtg Balik. Asyik nak terkencing ja. Bawu Minum air seteguk dah nak kencing. Aku syak pundi kencing Aku tak leh nak simpan air kencing lah ...Yer lah baby Aku asyik anje-anje ngan dia ja. Tak boleh dia nak buat keje dia dengan tenang. Hahaha cian. 


Tapi Bab makan makin selera . Tak kenyang-kenyang pulak tu. Padahai Bawu ja nih pas makan nasi goreng...Tak sampai setengah jam lapar lagi. So bangun lah buat cucur Ikan bilis. Nyammyy...Cicah thousand island. Sedap!!

Bila perut dah membesar nih kan, makin Seram rasanya. Haiihh...Dah start dah Bila rukuk and sujud rasa senak semacam. Pastu sakit-sakit pinggang, lenguh Mcm senggugut tu, pastu sakit Kat tulang pelvic tu. Sakit giler k kdg-kdg sampai nangis Aku. Tak Tau lah kot Aku yg over sangat hape kan. Orang lain Aku nengok relex ja. Ada sorang Adik Kat tempat keje Aku tu kan, Masa pewut dia besar Dan sarat dah pun Tapi relex ja dia solat. Tak ada lah pulak merungut senak ke, sempit ke, semput ke hape ke kan. Mengada-ngada pula rasanya Aku nih... Hahaha 

Aku dah Masuk 5 Bulan dah. Kat Ofis pun dah start tegur perut dah nampak. Siap ada yg usik lagi excited nampak pewut Aku. Apakah? Dulu dok complaint kata perut tak nampak ...Betul ke mengandung nih? Eh..eh Over Betul...Mcm nak lempang ja rasa.

Dulu rasa tak Sabar nak besar....Bila dah besar rasa takut pulak. Boleh ke Aku teran Nanti? Pandai ke Aku? Ke Kena hafal teknik meneran? Lagi-lagi Aku pegi baca pengalaman bersalin Aida sue, dia cerita saat dia nak nak meneran semua tu, oh my baby bump...Lagi lah Aku takut , rasa seram-seram nak bersalin hahaha.


Eeiii...Tatutnyeee titeyyy! Aku dah sapu-sapu perut ngan minyak zaitun sejak pregnant bln ke 3 lagi. Konon nak jaga kulit tak mau pecah. Kahkahkah...Lawak pulak rasa. Tapi takde lah hari-hari. Nak kata kulit Aku jenis perfect, mulus tulus tak ada merekah langsung tu mohong sangat lah kan. Tak yah tunggu pregnant...Tak pregnant pun memang jenih merekah dah. Hahaha. Harap-harap shurah minyak zaitun nih dapat membantu sikit lah utk mendapatkan kulit badan yang mulus tulus selepas bersalin. Kihkihkih

Okey lah...Panjangnya Aku membebel, biasanya Aku nih pemalu...Tekanan emosi ke hape nih. Aku nak nengok citer 7 Hari mencintaimu. Nak feeling-feeling husband Mcm khusairy layan ja perangai Mia Adriana yg mengada-ngada masa pregnant. Agaknya Kalo Aku buat perangai Mcm Mia Adriana tu Yen lempang tak aku? Hahaha

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

WhatsApp 017-5433604

Eskinol available untuk ice pore and spot less. Pimple fighting and papaya out of stock. Kalo nak jugak kena pre order. Amik Masa seminggu jugak k. Tapi selepas Raya taw. Hehe 😘



2 comments:

  1. x ada maknya nk lempang ... sayng sesangt adalah hihihi.. sapa x sayang bini oiii!!! n sapa x sayang laki wehh !!! hihihi

    ReplyDelete
  2. Hahaha kelakar la akak ni..Hahaha baby cool je dont worry, akak jangan marah2 lagi k..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...