Tuesday, February 26, 2013

Kisah toyol dapat Brim

Minggu yang lepas punya cerita. Time tu aku baru aje balik keje. Penat tak leh nak ingat, maklumlah keje banyak….keje yg sengaja di delaykan pun banyak..keje yg malas nak kisah pun banyak..pendek kata semua banyak.Aku balik lewat dalam setengah jam..[klu dpt claim OT best gak ni]

Aku masuk rumah dengan emosi penat nak jalan…tak sempat nak letak punggung lagi,tepon buruk aku berdering mintak disepak..eh bukan,mintak diangkat.
Dengan malas dan tensionnya aku kosek2x beg cari tepon..tak dapat. Eh! Tak kan aku tinggal phone kat ofis kot.
Klu tinggal cmne leh berdering la labu..[kebodohan terserlah disitu]
Rupanya, aku letak kat poket luar beg..tempat letak kunci rumah sewa..
Nama Dikmat tertera kat skrin phone. Aku pun tekan butang hijau
"Hah, apahal ang?"
Giler aku,tak sempat dia nak bg salam aku dah sembur.. bukan apa,aku dah masak sngat ngan perangai adik aku sowang ni, klu tiba-tiba kol mesti  ada benda la tu nak ganjing aku..

Pix pinjam pak google....

“Kahkahkahkah..[dia gelak besar]..aku dapat brim,ang tak dapat..kahkahkah.."gelak lagi
Cilaker punya adik, aku dah agak dah..
“Ermm..tahniah lah, selamat maju jaya..” iklas nak mampus aku wish kat dia.
“ Tulah,aku ni  ada tuah. Tak mcm ang,tak dak tuah”
“ Sapa tuah tu?aku tak kenal pun?” spontan aku balas..malas nak layan.
“ eleh,hati panas la tu. Aku kena balik sabtu ni,nak amik brim tu. Ayah ckp tuan badan kena amik sendiri.”
“ Dah tu, balik aje lah? Naik bus senang citer.” Sedikit suggestion untuk adik tercinta.
“ hah, aku pun piker mcm tu jugak…tapi..” Tapi dia tu lain mcm,buat aku rasa tak sedap hati dah..aku diam aje, nak dengar dia punya tapi tu bape panjang.
“….tapi hulurlah sikit wei, aku gaji hujung bulan…”

Pala hotak…

“ Yelah,t aku masuk 100” [akak yg baik dan pemurah]
“ wei,mana cukup wei,naik bus aje pegi balik dah 110..makan lagi,2 tak kira topup nak kol ayh lagi..”
“ Hoi,aku bg tambang balik tu pun dah besar rahmat. Nak balik sini guna la duit brim tu”
“ alah,brim tu cek kot,nak tukar amik masa 3 hari”
“ Ada aku kisah?pepandai lah ang. Ang tu bukan tangungjawab aku, tapi ang bertanggungjawab atas aku. Paham?”
“ Eleh,dengan adik pun nak berkira, aku kaya t tengoklah,aku tak pandang ang aih”
“ ah,xpandang pun xpa xluak pun” tegasnya aku
“ eleh,eksyen..dah ah malas ckp ngan budak kedekut..jangan lupa masuk duit ek, bye sayang”

Ni nak panggil apa ni? Ni nak panggil adik ke nak panggil toyol?
Yang pasti, ni konspirasi untuk mendapatkan duit…
"bebudak sekarang cepat belajar..huh!!"

bye......

10 comments:

  1. hahahaha... sabor jer lah~
    nak balik amik duit brim.. dia mintak brim dari kakak dia dulu.. hahahaha
    nasib seorang kakak memang cam tuh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. URM..Toi2x..sabar ajelah..nak berkira sngat pun adik kan?

      Delete
  2. tension gilaa kalau macam tu, ahak, takkan dapat cek kowt Brim tu? kat penang nie haa YB YB kasi cash... cashhhout best gilerr, sayang YB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik dpt cash jugak.before amik dia ingat dpt cek..

      Delete
  3. mak ayah bleh wakil kalau anak-anak duk jauh...
    bwk salinan kad pengenalan anak, ayah @ ibu & surat BR1M...
    untuk maklumat lanjut sila hubungi pihak yg berkenaan...
    sekian dimaklumkan
    heheheh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lo yeker..bawu taw.tp ayah ckp tuan badan amik sndiri..thanks for info.

      Delete
  4. Ade dgr jgk pasal ni, byk jgk kes yg tjadi hari terima brim tu.

    ReplyDelete
  5. cheq suka adeq hang!! style naaa... hahaha

    ReplyDelete
  6. MJ pun tak dapat..hehee :)

    Sabar ye.. adik tu sajan nak kasi 'panas' la tu.. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...