Nuffnang ads

Sunday, May 24, 2015

Berhenti mempersoalkan kenapa Dan mengapa

Aku lagi cantik Dari amoi tu tapi kenapa boss sayang Dia?
Aku keje lagi bagus Dari minah tu tapi mengapa Dia gaji lebih Dari aku?
Aku baik Dan friend dengan semua owang tapi kenapa aku tak disayangi owang lain?
Aku setia dengan Dia tapi kenapa Dia khianati aku?

Peah tu makan banyak mulut x behenti mengunyah tapi kenapa Dia tak gemok?
Aku cantik Dan hot Dari bedah tapi kenapa Dia kawen dulu?
Aku lagi gebu Dan subur Dari jemah. Jemah tu kurus kering mcm pokok yg tak cukup Baja tapi anak dah masuk tiga ...kenapa aku sowang pun xdapat lagi?

Kadang kadang sesetengah perkara kita tak perlu pun mempersoalkan Dan mencari jawapan.

Sebab kita tak akan pernah memperolehi jawapannya. Malah diri sendiri yang akan terbeban Dan unhappy dengan your own life.


Bersyukur, redha Dan tawakal dengan takdir allah. Dia yang maha mengetahui yang tersembunyi atau nyata.

Yakin apa yang berlaku bukan saja-saja ..ia bersebab Dan hanya Allah saja yang tahu. Kita manusia yang banyak kelemahan Dan kekurangan Dan setiap perancangan Allah itulah yang terbaik untuk kita.

Berhenti mempersoalkan kerja Allah !

Allah tak kan pernah aniaya kita. Dia tidak akan sesekali khianati kita ..kita yg selalu khianati Dia.

Bila kita senang..kita lupa Dia..kita tak pernah ucap syukur pada Dia 

Sebab tu Ada masa Allah buat kita jatuh terduduk, sebab Dia rindukan kita, Dia RINDU esak tangis kita, Dia RINDU DOA Dan permintaan kita.

Banyak lagi nikmat lain yang kita lupa untuk bersyukur di saat kita diuji..kita lupa nikmat udara yg kita hirup sejak 28 tahun yg lalu,kita lupa rezki yg kita jamah semalam..kita lupa nikmat kesihatan yg membolehkan kita tersenyum hari INI.


Berhenti mempersoalkan kenapa dan mengapa. Cinta dunia cuma sementara, yg kekal cinta Allah di syurga Sana.

Redha Dan bersyukur lah kerana itulah jalan untuk mencapai ketenangan Dan kebahagian hidup, dunia Dan akhirat.


P/s: untuk peringatan Dan muhasabah diri sendiri.. Keluarga Dan kawan kawan.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...