Nuffnang ads

Sunday, September 25, 2016

Ahad, hari pegi pasar


Assalammualaikum dan Salam sejahtera ke atas kamu...kamu...kamu...kamu (kerlingkirikanandepanblakang)

Nak bagitau , hari nih aku pegi pasar...hahaha

(Tu pun nak bagitau?) Eh..sukati lah! iolll kan ngade-ngade sikit.

Tak penah2 pegi pasar actually...entah apa mood pagi nih nak pegi pasar plak. Hapeh2 lah pompuan nih. 

Pasar Kat SS15 tu...ang taw ark...aku dulu penah keje situ company construction...company tu dulu pernah buat hal ngan aku... hal yg sampai aku tak boleh maafkan dan aku sumpah bankruptcy hahaha. Budget mcm nenek kebayan sumpah2 bagai... but now company tu still gah berdiri sebelah BSN. Maksudnya sumpahan nenek kebayan aku tak menjadi.
Company tu kewll (faham: keras) sangat kot Hahaha ^__^

Kesian ang pompuan!


Selama aku keje dgn company kewll nih tak penah pun aku masuk pasar dia. Sebab nya aku tak boleh tempat sesak2 ngan orang nih sat g aku pening. Aku ingat dulu aku suka tapau breakfast Kat satu Kedai opah nih, Kedai mkn dia kecik jer dpn pasar tu. Boleh dikatakan tiap hari aku tapau Kat Kedai dia....dan tiap kali tu jgk lah aku mesti tapau dia punya sambal Tempe. Tempe dan ikan bilis dia rangup okey..best jer kunyah2. Dia biasa akan goreng dgn kacang panjang. Sambal taw tapi kacang panjang dia pun still rangup dan rapuh..I loike. Huhu...teringat-ingat nih. 

Sebab teringin jgklah aku pegi pasar tu hari nih hahaha...tapi sedih bangat sih...sebab sambal tempe tu non ada.... warghhhh  ..mengidam teruk lah aku  pasni. Yg ada sambal paru...tapi aku tak makan paru so for sure lah aku tak beli pape. 

Alang-alang dah datang jejauh aku masuk jgk lah pasar SS15 tu...Tak masuk sampai dlm pun....aku kan anje tak boleh sesak2 ngan orang ramai nih. So memang aku nampak Sayur jer lah Kiri kanan depan. So beli Sayur ja mampu hahaha..coiih tak kewll langsung pompuan nih.:-D


So ini ja yg aku beli Kat pasar tadi 
Sayur bayam apa entah RM2.00
Bebola ikan Puteh RM2.00
Bebola ikan balang RM4.50
Total up RM8.50

Sayur tu mahal kan...2 hingget seriously mahal okey... aku ingatkan singget jer. Penah dengar ikan balang? Aku tak sure salah dengar atau slange cina tu ke hape. Maybe dia nak sebut ikan parang tapi aku dengar balang. Hehe... Bebola tu besor2 dan sedap rasa dia...1st time jgk beli bebola besor cmni.


Besor kan..? Aku nak buat sup tapi bahan tak cukup so masak air mcm nih ja. Tabur sikit ngan ikan bilis goreng kasi rasa marvelous sikit....dan semestinya marvelous ....dan berkhasiat
 (nak jgk tambah) :-D

Okey lah...tu ja aku nak citer ...next time aku citer lagi..aku budget ada invisible humans yg baca entry aku nih...next time aku citer Pasal raya and business shawl aku tu. Yang kononnya nak hupdate satu2 Kat blog tapi tak sempat pun sebab stock habis dulu....hahaha Sian aku syok sendiri.

Bai....!

Eh ...nih bukan Bai yang baiya tu...nih babai yang bye ...Kita jumpa lagi hehehe

Muah ciked !






1 comment:

  1. dulu rajin jugak pg pasar.sekarang sabtu ahad pon x sempat. pastu pasar jauh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...