Nuffnang ads

Saturday, September 24, 2016

Masak aje lah


Lamanya tak masak...sedih sangat asyik makan beli ja. Tak lalu tekak satu hal...diet satu hal...bila makanan non halal Atkin masuk tekak giler serba salah sampai kemurungan... hahaha over!!! nak buat mcm mana kan, diet2 jgk tetap kena makan. Waktu makan tak boleh Miss okey. 

So tengahari tadi lepas Pos borang customer tewus balik rumah siang ayam. Ayam bekal dari hakak i. Bawak balik dari kg sejak minggu lepas lagi...simpan dalam peti ja ..nak siang takde pisau besor. 

Mati2 aku ingat akak aku bekalkan half ayam ja....rupanya sekor doh. Sekor okey... serious cmner aku nak siang....dah lah tak reti. Kahkahkah kantoi!!


Tapi nasib baik lah pewut ayam tu dia dah belah dah..kalo tak maunya aku mengelabah search en Google cara2 siang ayam. Hahaha 


 Lap u very strong lah Kak hehe. ^__^

Lunch tadi dpt lah makan masakan sendiri. Ayam bakar makan dengan peria goreng.  Peria tu pun dah 2 minggu dlm peti hahaha. peria aku goreng dgn udang. Tak tau napa kalo nak goreng peria mesti match ngan udang. Agknya berjodoh depa nih.hehe. Ayam bakar tu aku perahkan dengan limau asam...perghhh sedap okey ! Mcm masterchef masak .

Tak sangka aku sehebat masterchef ...matiklah puji masakan sndiri huhu.

Sebelum raya hari tu berat aku dah turun 10 kilo...sejak amal diet atkin nih lah...so ada lagi 10 kilo utk capai target kan. Tapi balik raya itu hari makan tak hingat dunia. Mana tak nya...tiap2 hari wei ada jemputan kenduri. So dapur rumah memang tak berasap lah seminggu. Gara-gara kenduri berat aku naik 5 kilo. Oh no! Dia punya kecewa lagi teruk dari putus cinta taw.

Balik Selangor nih nekad nak amalkan balik. Tengah cuba actually. Kadang2 ke laut dalam gak hahaha. 

Aku perasan lama dah...blog mcm sunyi sekarang nih. Blogger banyak yg tak active lagi. Kenapa yeh? Korang mood ke laut dlm cm aku jgk ke. Cukup2 lah tu korang.. pulang k...pulang lah ke sarang masing2. Jgn kata bersawang....cendawan pun dah tumbuh berdozen Kat blog korang. 

Kembali lah active yeh...aku windu korang nih. T__T

Auuuwww...anjenyer teteyyy







3 comments:

  1. Dah lama curang dengan atkin.nak start balik alahai payah nau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha skali curang memang dah susah nak ke pangkal jln.. kahkahkah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...