Nuffnang ads

Monday, November 19, 2018

Buncit tanda isteri Jaga

Ada malam tu aku borak dengan Yen. Borak pasal kegemukan masing- masing kehkehkeh!!!

Sungguh, masing-masing gemok sungguh!
Masing-masing dok complain ...
Perut semakin kedepan,
Lengan semakin bergoyang,
Pipi semakin gebu,
Bontot semakin melebar.
Baju semakin Kecik!

Kesimpulannya, body semakin solid  lah kan...kahkahkah!!! Padahaiiiii!!!! Hehe

Yen siap blame aku punca segala permasalahan di atas..huhu

Salah aku ke hari-hari masak sedap?
Sedap lah sangattt! (Mata ats tgn Kat bahu)

Salah aku ke hari-hari dia habiskan makanan yang aku masak? Padahaiiiii Tak suruh pun habiskan...cuma merungut jer masak penat, tak habiskan ..bahahaha

Habis? Aku yang semakin solid nih salah siapa? Bukan dia ke?
Kita perut yang sama level dengan tetek , bontot melebar mcm ........
Okey Tak mau cakap nanti terguris hati
Huhuhu

Kita pun stress apaa!
Anak baru sorang lengan,pewut,pipi, bontot semua dah bergoyang. Sedihhh!

So Yen pun bagi macam-macam idea Dan alternative atas permasalahan di atas.
No nasi lah
No more makan malam lah
No more sweet2
Mean No more coffee
No more Nasi kandar lah
Nak exercise every weekend lah
Bla...bla...bla
Poyo jer mamat tuu!

Kopi 'o' paling pahit abad ini
Hahaha 😂 Dah kata diet.

Tapi Kan semua tu kami dah buat dah Dan malangnya...bertahan selama... 1 hari jer.hahaha
Hari kedua masing-masing craving..
Lagi-lagi mamat tu ...muka dah macam orang matikk Bini.... -..-
Dah Mula bercakap sensorang...senyum sensorang..tetiba rasa nak hempok kepala kat dinding, Rasa nak terjun bangunan...aisymen, konflik dalaman akut namanya tu. T___T

Esoknya ...kul 11 dah ajak pi pekena nasi kandar pelita! Bahahaha
Mana pewut tu tak membuncit..Pastu nak salahkan Kitaa! -..-

Terjebak sama. Sungguh kejam! 
-..-

Tapi aku selaku isteri yang bijaksana, sini, sinun. Mendapat alternative yang terbaek yang boleh dilakukan.

Kita kena makan makanan yang sihat dan seimbang. Makanan yang stim, rebus, bakar-bakar jer, no goreng-goreng anymore. Sayur , buah kena makan. Nasi besar penumbuk jer. Sehari sekali ja, dinner makan buah. Lapar jgk makan buah lagi. Lapar? Buah jer!!! Kehkeh
Cakap nak kemaih ja noh!

Tapi semua tu memang dah tersemat Di lubuk sanubari hakak yang gojes dan kebabom nih.





Dan idea ohsem iolls berjaya selama 2 minggu....Dan result nya sangat menakjubkan.

Reduced 4kg

Percaya ke idok??

Percaya lah sebab Yang turun Tu Aku jer...Dan hubby? Perut dia Masih gah membuncit ke depan kahkahkah

Baca juga:--> Punca perut Buncit

Nasib lah bang, dapat bini tak sopan.

Tak payah nak gelak sangat....sebab Aku pun bertahan utk 2 minggu tu ja. Balik kampung segala mak nenek Aku telan..tetiba hilang segala pantang larang Yang selama ini tersemat Di lubuk sanubari. Kahkahkah...

Sebenarnya Bab diet nih kena cekal Dan konsisten..dan possibility utk berjaya tu tinggi Kalo ada teman seperjuangan.

Please lah teman perjuangan tu jangan lah hubby..hubby Aku lah Kan...sebab yen nih pengaruh terbesar utk Aku makan..makan...dan makan.

Tak tahu lah kalo teman seperjuangan Aku Tu hubby orang lain..mungkin Akan berjaya kot...hahaha #gatalek?

Tak tahan statement Yen,.. "Buncit tu tanda isteri Jaga elok!"

Haloh...halohhaloh...yelah, elok sangat!
Eh..kalo dah mcm Tu bior ja lah pewut Tu Buncit bang oii...bahagia sy nengok pewut awk...betambah cinta sy kat awk...eh bukan..bertambah cinta sy kat perut awk..kehkehkeh

Hubby: Weekend nih nasi kandar lagi ek   
               yunk...
Wife: Uwarkkkk...!!! (Punah diet aku)


1 comment:

  1. Diet ini memang cabaran sungguh.. Kalau tak kuat dan cekal bertahan kejap jelah.. kikiki.. Sha pun sama macam nie..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...