Nuffnang ads

Sunday, November 4, 2018

Masa terlalu pantas berlari


Mintak maaf lah yeh...
Aku sekarang nih ada "perselisihan"  faham dengan masa. (Perghh..berbahasa nya)
Masa sentiasa mencemburui Aku...padahai Aku tak pernah ganggu masa...

Disebabkan ketidakfahaman ini Aku terpaksa berfikir laju-laju...type laju-laju..publish laju-laju dan blogwalking pun laju-laju. Sampai kdg-kdg terkilan rasa Hati ini sebab tak sempat Komen....yeh Komen itu penting...sebab Kalo tak Komen mana korang taw Aku dtg terjah? Kannn? Betoi idok cakap teman? 

Yeh yobb..betoi Tu! Masa itu emas Dan mungkin Ada di kedai emas sahaja. Kalo lah masa Ada dijual kat Domino piza simpang depan Sana...dah lama Aku pegi situ,"kakak, nak masa 5 boxes, saiz medium yah!"

Kan senang macam tu...tapi ni tak, masa berlari terlalu pantas, masa tak Akan tunggu Kita, Kita pulak kena kejar dia..entah apa masalah masa nih..chill and relaxed Sudah lah. Tak lari gunung dikejar!

Apa hal ang cheery mukadimah pasal masa ja dekat half pages.. hahahaha


Aku selalu dapat mesej dari customer Yang berminat dengan eskinol..nak try pakai eskinol selepas mereka baca review-review Aku. Aku happy sebab entry review Aku Di blog berjaya menyakinkan Dan memberi maklumat berguna pada mereka. 
Aku happy!

Tapi Aku sedih bila customer mempermainkan perasaan Aku. 
Order dua tiga botol , pastu Tanya information pasal eskinol walaupun sebenarnya Aku dah share dan citer semua review Di blog nih. Tapi Aku layan Yang terbaik sebab customer is always right. Walaupun kdg-kdg Aku tak Ada masa pun tapi curi jugak masa reply...anak berak hold basuh, anak nak mkn hold suap. Suami mintak air, "jab bang." Tngah Malam kul 1,2 pagi pun Aku boleh reply...laki Aku dah jeling2 dah. Nasib dia tak betukar jadi Naagin ja. Aku dah kecut perut dah.

Kemudian janji reply after payment...tapi janji tinggal janji..berhari-hari, berminggu-minggu malah berbulan-bulan...takde pun payment..bila Ku Remind just reply ok2. But still nothing! Rupanya dah Beli sendiri atau dengan orang lain....yah..padan Muka Aku!

Tapi takpe bukan rezeki! 
Wow... positive nya Aku. 😂 Hahaha

Eh..Aku Rasa mcm sesi luahan perasaan mcm rancangan 'Di balik tawa' tu jer. Korang Ada tengok? Hahaha

Okey lah to be honest..Aku tak kisah customer nak wasap Aku personally Tanya info pasal eskinol. Aku free Aku Akan jawab...dan Aku hanya jawab soalan Yang logical. Ada Yang wasap Aku Minta cerita pasal semua jenis eskinol Dan fungsinya setiap satu. Nak Aku giler ke hape!

Pertamanya, at least baca dulu review-review Yang Aku share. Boleh nengok kat sidebar sebelah Kiri tu "Goods & service Review". Banyak dah entry Aku share pasal eskinol ...Aku Yang dulu bukan lah Yang sekarang. Dulu Aku free Sangat tak Ada komitmen masa...sekarang Aku dah ada anak, family sendiri...masa selalu mencemburui Aku ...mcm Yang Aku citer dekat half pages kat ats nuh hehe.

Kedua, Paling sedih bila janji palsu dengan Aku. Memberi harapan tahu? Robek Hati Kita...usaha lah simpan...sampai Ada Yang Tanya terpaksa reply out of stock. Now dah tak simpan lama2 dah...paling lama 1 minggu ja simpan. Pastu babai..dah selamat kat owner baru. Kenapa seminggu? Sebab bagi customer masa utk payment. Faham..diowg pun sibok kejar masa...of course masa memang sentiasa mencemburui manusia.

Ketiganya...jangan argue tentang harga eskinol. "Napa Beli kat kedai sekian2 RM 8 hingget jer saiz 225ml?" Der, ko Beli kedai mana RM 8 hingget. Borneo farmasi pun RM15-18. Aku wisau eskinol ko Beli tu tiruan jer. Eskinol Philippines Susah Okey nak kenal pasti ori atau tiruan sebab botol Dan stiker dia terlalu common.. senang ciplak. Satu lagi Kos penghantaran dari East Malaysia ko ingat pakai air liur ke? Dan lagi satu ko ingat supplier Yang Jual kat seller semenanjung buat amal jariah...tak nak untung? 

Ada lah 2,3 orang seller mengadu dengan Aku...Aku cakap tak heran Sangat'..sebab Aku pun alami Benda Yang Sama. Ada jer seller Yang marah2 up status kat FB Dan wasap..dia rugi banyak sebab tu dia marah...tak nak lah ckp siapa, mungkin Ada Yang kenal nanti hehehe

Customer is always right
Customer boleh pilih dengan sesiapa pun dia nak Beli. Tak kisah lah apa brg atau product pun.... Tapi Hati tu biar lah ada sikap baik Sikit..bertimbang Rasa lah. Kalo ko nak Beli dengan A sbb brg dia jauh lebih murah, info pun ko tanyalah kat A. 

Zalimnya Kalo information ko Tanya  kat B..pom..pang..pom..pang B menaip kat ko... tapi belinya dekat A. 

So to be fair lah...

Kesimpulannya...Aku niaga eskinol nih suka-suka ja ..lebih pada sharing dan membantu insan-insan Yang pernah bermasalah kulit mcm Aku. Tak Kaya pun..dapat lah untung Sikit habuan Beli Susu baby .... walaupun selalu laki Aku Yang Beli BAHAHA....

Aku sayang sebab Tu Aku tegur.

3 comments:

  1. Baca ni baru tahu pasal produk Eskinol ni.
    Sabarlah ya cik puan Ct Cheery kata orang adat berniaga memang begitu

    ReplyDelete
  2. Bab ini memang sokong sangat ngan luhan hati cherry nie.. Tak salah kalau kita berbudi bahasa.. Beli ngn B tanya pun dengan B lah.. Kalau tanya ngn kita tapi tetiba tak mampu nak beli, kenalah maklumkan..
    Sha doakan semoga semua urusan Cherry dipermudahkan.. Dan semoga dapat customer yang tak banyak songeh.. Aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh.. lupa lak.. bab masa tu sha setuju gak dengan cherry.. kalaulah boleh beli ikat tepi.. kan best..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...