Nuffnang ads

Wednesday, October 31, 2018

Kekecewaan seorang pengasuh

Aku sibok Sikit lately. So blogwalking pun tak dak Hati. Niat dah Ada tapi bila tak dak Hati  a.k.a mood, APA pun tak boleh. Hehe

By the way, Aku nak mintak yg follow blog nih, Komen kat entry Aku bagitau Yang korang done follow berserta link blog korang. Aku nak follow balik tak dapat..tak jumpa link korang...Yang Ada just link blogs Yang korang follow jer. Maaflah pada followers Yang Aku tak follow Tu yeh...sedia maklum lah hakak nih buta IT..hahaha -..-

Paham ke idok??

Aku sekarang nih tak sengaja terambik budak mengasuh...hahaha boleh macam Tu? Umur cukup 2 tahun. Aku ingat mudah mengasuh budak 2 tahun nih. Rupanya agak Susah ..tak semudah Yang disangka.
Berdaki peluh hakak taw...huhu

Jangan kata Aku loser giler tak reti mengasuh. Aku pernah k mengasuh anak sedara Aku 5  orang Tu...5 orang k!!...ulang lagi '5 orang!'..tapi tak semudah Tu bila mengasuh anak orang nih.

Mungkin tak ada pertalian atau aura keserasian...ecewah..melalak budak tu bila mak dia tinggal. Dah jenuh Aku nak pujuk. 
Nak pujuk Mandi satu hal..sampai ke sudah gagal... dah kenapa?


Benci Sangat' ke ngan acik nih? Ke tak boleh terima kecomelan acik?


Aku syak budak kecik nih sabotaj.
Jangan terpedaya dgn Muka innocent tu ?

Lastly mama nya hantar balik kat maktok dikampung. Biasalah budak dari baby duduk dengan maktok, pastu 2 tahun baru nak hantar pengasuh..mana maunyer..budak dah cerdik.

Petang tadi mamanya dah datang amik barang-barang dia. Dari Dalam dah dengar dia melalak depan pintu rumah. Hahaha takut benor mama tinggal. 😂

Mamanya pun satu..saja ja Kan nak mengusik! Hahaha

Tak Ada lah kecewa mana pun...Aku lex..lex.. peace jer.

Okey cukup lah Aku mengarut. ALuth tak berapa sihat lately. Muntah sampai lembik.
Sian Ank Aku dengan cirit birit lagi.

Kan Aku kata tadi budak ALuth nih sabotaj! Tetiba tak sihat plak dia...pape pun ummi tetap love ALuth. Get well soon sayang..


Wasalammm...


3 comments:

  1. Tak biasa lagi duduk dengan pengasuh tu. 2 tahun kira dh besar juga tu, dh pandai. Hehe. Untuk ALuth, get well soon ya ALuth.

    ReplyDelete
  2. Salam sis. Follow done 😊 smoga anak cepat sembuh

    ReplyDelete
  3. Tak biasa tu.. sebab dah biasa dengan maktok kan.. Selalunya orang akan hantar pengasuh dari baby.. nak bagi serasi..
    Semoga ALuth kembali sihat.. Aamiin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...