Nuffnang ads

Saturday, May 2, 2020

Bimbang Jadi Seperti Hokkaido, Netizen Setuju Dengan DSN


Masing2 Jaga diri dah keluarga..amalkan penjagaan kebersihan dan penjarakan sosial. Moga semuanya baiK2 sahaja dengan izin Allah.

Pagi tadi baca post DSN pun aku dah Rasa cuak sebab ada betul jgk pendapat beliau. Apa pun semoga urusan negara Kita dipermudahkan. Negara Malaysia bersih dari Covid-19, yang dijangkiti disembuhkan dan semua umat Islam dan penduduk Malaysia dijauhkan dari penyakit merbahaya ni.


___________________________

Doa Yang baik2 ya kawan2 .. jgn mrah kenapa gov longgar kan pkp tu ..Kita dah tak ada pilihan sebenarnya , terima lah hakikat negara Kita dah kekurangan duit..negara kita bukan kaya mna pun . kalau tak buka sektor ekonomi balik , silap2 gaji penjawat awam pun tak boleh cover untuk 6 Bulan mendatang , ingat PM suka2 ambil keputusan Yang perit ni..? mestilah depa pun dah bpkir pjg dan bermsyuarat dulu . kes covid ni tak nampak akan habis dlm  masa terdekat pun .. paling lekeh pun 6 bln , silap2 mkn msa setahun atau btahun .. 😑

berjuta rakyat Belum jalani saringan lagi , vaksin pun Belum ada, ubat pun belum ada  , berapa lama Kita mampu bertahan kalau tutup sektor ekonomi lama2 sgt ? Terima hakikat Kita dah terdesak .. kita tpksa bkerja mcm biasa cari duit rezeki ..apa2 pun amalkan penjagaan kesihatan yg baik yg kkm sarankan sbelum ni. insyaallah sambil tu ber doa dan tawakal je lah.. doa yg baik2 utk kita semua.  insyaAllah.. ❤
.

#KitaJagaKita #staysafe #keluarbilaperlu #kitabelumbebas


Copy and paste dari Facebook Nor Azlina Fiira



4 comments:

  1. Rasanya bertahun-tahun baru settle isu COVID ni.
    Tapi bila dah dilonggarkan ni tengok macam diorang buat macam takda apa pulak.
    Masing2 dah tak jaga social distancing.

    ReplyDelete
  2. sepatutnya bukak zone by zone..jangan bagi bukak smua..tapi takpela kita tgk jelaa mcm mana nnti

    ReplyDelete
  3. betul.. patutnya berkala dan sikit sikit. tapi dari sudut ekonomi kerajaan kita terpaksa buat ni.. after semua measures dah diambil kira. kita jagala diri kita semua bebaik.. take care =)

    ReplyDelete
  4. bila covid akan berakhir pun kita tak tahu. sesuatu yang kita semua xjangka berlaku. apapun ikut saranan kerajaan jalani new normal ni. staysafe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...