Nuffnang ads

Tuesday, May 12, 2020

Hampir 20 Tahun, Pasar Borong Selayang Kini Milik Warga Tempatan


Baca kat sini dulu : Pasar Borong Selayang Kini Milik Warga Tempatan

Alhamdulillah... finally nasib perniaga tempatan terbela. Dah lama sangat Kan masalah nih berleluasa. Amik ang semua kena tangkap. Terbaik lah kerajaan PN.



" Kami merakamkan penghargaan kepada Tan Sri Annuar dan timbalannya serta Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mula mengambil tindakan drastik bagi membebaskan Pasar Borong Selayang daripada dibolot warga asing dan mengembalikannya kepada rakyat.

Rakyat Malaysia bukan malas sangat pun, ada jer yang nak kerja cuma selalu perluang tu terhad. Yang sungguh2 Cari kerja taw2 peluang kerja dah diberi warga asing. Bape ribu orang warga asing yang dibawa masuk ke Malaysia sejak lama dulu.

Kita boleh lihat kat mall2 semua Pekerja asing k..jangan lah menindakkan hak rakyat, kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan.




Lepas tu sesedap Rasa kata rakyat malas. Tak dinafikan yang malas memang belambak tapi yg rajin dan berusaha dan struggle dalam hidup Masih ramai Okey.

Logiknya, gaji Pekerja asing bukan murah, Sama jer gaji minimum dengan warga tempatan malah mungkin lebih lagi sebab diorang nih penempatan kena sediakan, bayar levy lah passport lagi. Kalo rakyat tempatan kena bayar epf jer kot. Mungkin sebab sikap warga tempatan..sikap Kita jugak susah sangat nak komited dengan tugas. Suka nk cuti tanpa keperluan. So Kita kena ubah lah sikap tak bagus tu.

" Warga asing yang pada mulanya bekerja sebagai pekerja am di pasar Borong itu berjaya memonopoli kawasan itu dalam jangka masa singkat, berpunca daripada pemegang lesen mencari jalan mudah dengan menyewakan lot kedai mereka kepada warga asing demi mengaut keuntungan 'atas angin'."

Ada hikmahnya Covid-19 nih Kan... sekurangnya, kerajaan baru bukak Mata, dengar suara rakyat. Amik tindakan atas isu yang selama ini menjadi kebimbangan dan Rasa tidak selesa rakyat. Sebenarnya dah lama sangat rakyat mengemis Di negara sendiri.

Aku cuma harap...apa yang dilakukan kerajaan sekarang nih berterusan dan langkah proaktif atas isu2 yang lain. Insha Allah kedaulatan negara Kita tak Akan mudah dikotak katikkan lagi.

P/S: Nak masak Apa berbuka Hari ni? Hehe

5 comments:

  1. InsyaAllah pasni banyak peluang pekerjaan untuk anak Melayu yang dah lama menganggur :)

    ReplyDelete
  2. mujurlah di kelate ni org asing sikit je. majoriti melayu lagi. cina cuma 6-7% je. harap2 populasi ini dpt dikekalkan...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. WAlau pun saya tak berada di situ, berita ini cukup melegakan hati saya. Doa saya semoga Malaysia semakin bersih.

    ReplyDelete
  4. Syukur dah jadi milik orang tempatan. Orang luar bukan boleh beri peluang sikit. habis conquer.

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum.. datang terjah blogwalking sini. Selamat Berpuasa, Selamat PKPB ya.

    hmm lama dah peniaga melayu kena tindas kat sana dek ramainya peniaga pendatang, tapi pendatang2 nie semua pun dapat coverup by melayu gak yg ada link dgn penguatkuasa apapun kerajaan sekarang lebih bersih dari BERSIH dan lebih telus buat kerja alhamdulillah.

    http://iskandarx-society.blogspot.com/
    http://iskandarx.blogspot.com/
    https://melayupress.wordpress.com/
    https://twitter.com/iskandarX

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...