Nuffnang ads

Sunday, October 31, 2010

nyaris~~~~

huh mmang nyaris....


zaman sekarang kerana "money" manusia sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkannya. darilah cara yang halal smpailah cara yg haram (salah dari segi agama dan undang2). hanya kerana nilai 'money' yang xseberapa, 5/6 puluh ringgit jer sanggup menipu. xkira umur dan jantina,semua sama ja. bila kita tngok muka, punya lah baik. muka nmpk lurus jer tp muka 2 lah yg bnyk penipu besAR. muka 2 lah patut berhati-hati. ternyata yg kejujuran manusia 2 bukan hanya terletak diwajah (fizikal) sahaja.

siyesly citi nak ckp, senario sekarang mmang sesuatu yang xpernah kita jangka. kadang2 kita baik dan jujur and owg lain pulak amik kesempatan ke atas kebaikkan kita. hati manusia mmang kita xdpt nak baca. dimulut dia ckp lain tp aty die tuhan jer yang tahu. manusia yang baik 2 lah yg selalu teraniaya taw. so, buat baik 2 biarlah berpada-pada dan berhati-hati lah pada setiap tindak tanduk kita.

citi menulis begini kerna, perkara nie nyaris terjadi pada citi taw. di tempat keje ri nie citi nyaris2 kena tipu. alhamdullah Allah bukakan aty citi mengesan penipuan yg die cuba nak buat. klu tak melayang gak la RM60. angka nie mmag nmpk cikit tp angka nie lah akn menggalakkn die (penipu 2) terus menipu lg. nilai yang xseberapa nie jugak lah menjatuhkan akhlak manusia. mengapa mereka mlakukan perbuatan menipu nie???mungkin kerna kurang penghayatan agama/pendidikan moral dan faktor sekeliling. ..
akhir kata citi, marilah kita sama2 berwaspada dan berpegang pada ajaran agama dan moral agar kita tidak menjadi sebahagian dari 'mereka' (penipu)....insyak Allah

p/s: sowy emo plak entry citi kali nie..huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...