Tuesday, July 23, 2013

14 Ramadhan: Ko punya pasal lah!!!

Selama seminggu dah ni aku berbuka makanan yg beli kat bazar aje…biasalah aku kan berpenyakit malas bulan ni..semua benda malas…kritikal sngat penyakit yeh dok?

Tapi dalam banyak2x mkan kat bazar, satu jenis makanan ni aje yang aku puas hati yang lain haremmmm….xleh pakai..tp sumbat juga la kan…xnak membazir!! [padahal ko tu perut tong..]
Hey..hey..jangan melampau wokey..puasa ni puasa….hehe



Aku suka kuih yang beli kat satu bazar ramadhan ni, kuih donat dan air soya…donatnya menusuk kalbu dan buat  aku jatuh cinta lagi skali dengan En Donat..apakah???hhahaha..

Soyanya memang pekat , lemak berkrim disukai ramai. Aku xtahu lah ape peniaga tu taruk dlm sayo tu smpai lemak manis ni…tp yg pasti aku suka..rasa nikmat giler pas tu minum time masih panas lak without ais wokey..memang kaw nak habaq mai…

Selama aku beli mkn kat bazar 2 benda tu lah yang aku suka bangat pun ,makanan lain asal boleh aje janji leh jadikan juadah berbuka..biasalah kan bila berniaga bulan2x puasa ni..peniaga masak asal boleh aje lah kan..semua bahan yang dicampur dalam masakan main agak aje..puasa kan mana leh merasa..xleh..xleh..

Satu benda aje yang aku tak puasa hati …dah lah mkanan masak asal boleh aje leh plak naikkan harga mkanan tu..xaci…xaci…

Satu ketul ayam biasa 3 hingget dah naik jadi 4 hingget..xde lah besor pun..xaci lah wei cm tu..zalim tu..huh!
aku taw la hak niaga hak kowang tapi kowang kena ingat.. hak membeli hak aku wokey..

 nak niaga kena lah buat dengan iklas jgn fikirkan keuntungan semata-mata. Kalo makanan yg ko jual tu giler ayammm punya sedap xpelah…kot ayam ko masak rasa kerang ke, lembu ko masak rasa kambing ke, udang ko masak rasa ketam ke…aku tak kisah lah..ko nak jual RM10 seketul pun aku xde hal la kan 
[aci potong kuku aku xbeli dah..bahaha]..

Pendek citer ko nak niaga apa ko punya pasal lah ,kau nk naikkan harga mkanan pun ko punya pasal lah..mkanan ko sedap or tak sedap ke kau punya pasal….aku dah xnak beli kat ko lagi pun aku  punya pasal lah…………pokok citer apa nak buat masing-masing punya pasal lah..

[amboih..cerewetnya engko ..pas ni masak wokey xyah beli lagi..full stop!!!]

bye..askum…

4 comments:

  1. sis pon beli gak bahagian lauk2.. memang harga tahun nih mahal sket dr tahun lepas..:)

    sedap jugak nampak donut tuh..:)

    ReplyDelete
  2. hehehehe biasalah harga makanan mahal nie memang dorang mnegundang dan merindui boikot bazaar ramadhan hahahah tahun lepas tengah2 bulan Ramadhan camnie orang sekoq pun tak pi bazaar sebab makanan tu basi, kena sorang dua semua pakai kalih terus.

    ReplyDelete
  3. sedap nampak donat tu....apapun rezeki tu ....selamat berbuka puasa...


    save22 satu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...