Nuffnang ads

Saturday, July 27, 2013

Nasi goreng ikan comolot


Hari ni cuti kan..cuti nuzul quran…tapi kerna kebosanan melampau aku tetap gak nak g keja..
Aku peduli apa? Cuti ke darurat ke aku tetap nk keje…*degil  tahap nk ninggal kau

Aku degil nk keje bersebab wokey..nk siapkan filling yg ada hubungan sulit dengan ISO Procedure dan curang dengan Audit..apakah???

Next week ada Audit katanya, hr manager… nk xnak kena kemaskan sikit lah kan almaklumlah filling mcm harem  aje bulan ni…buat keje asal siap kan apa jd dekat supporting dokumen tu kena jilat ke kena sapu ke kena makan ke kena rogol ke aku buat xtahu aje..

Alah..aku posa wokey,penat beb, mana nak ada masa nak jaga, belai manja file2x tu…baik aku melalak lagu ank kampong ngan perut aku yang kelaparan dari layan file2x yang semak tu..Puasa kan??buat la cara puasa. Keje sikit2x sudah!!! klu big bos aku baca ni maunya dia ligan aku dengan forklift..bahahaa

Aku keje half day je, ahcoihh..[sedangkan dtg ofis 9.30am..]
walaupun xckup half day pun tapi aku balik kul 12 kan kira half day la tu…. 
*sila kira smbil pejam mata wokey.

Balik umah tergesa-gesa mcm ada laki yang dok tunggu..padahai sampai umah terbongkang smbil blogwalking.. siyes boring giler tahap ratu rock..dah tu yang ko gedik balik awal napa? Jawabnya tak sengaja wokey..tindakkan reflek !![balik umah tergesa-gesa pun leh tindakan reflek ke wei?]

Disebabkan BORING dan MALAS bergaul , dan comolot dan melakukan perbuatan yang dilarang agama ..*erkkkkk….!!!!

Aku pun decide malas nak kuar beli juadah berbuka….so aku nk masak..masak wokey??? Masak sendiriii…aku tahu masak what…Cuma before ni shy nk tunjuk bakat terpendam ni…
Hari ini buat pertama kalinya aku nak persembahkan , menonjolkan dan men..men..men..men apa yeh? Menunjukkan..hah! menunjukkan keistimewaan aku dalam masakan…

Resepi pertama aku untuk tatapan kowang…adalah..jeng..jeng..jeng…nasi goweng  Ikan comolot..
*baca smbil mulut heqot (senget)..

Rare tak nama nasi goweng i?? kenapa comolot? LeSbian yang masak ke?..hey..hey..jgn melampau yeh..kan aku ckp aku yang masak tadi. Aku perempuan sejati!..kenapa comolot ?? t aku citer….jom tengok resepinya  yeh..



Nasi goreng ikan comolot
Nasi putih (suka hati bape kilo pun)
1 sudu teh serbuk cili
3 biji cabai burung
1 biji bawang besor
3 ulas bawang putih
Segenggam ikan bilis
2 ekor ikan selar rebus
I biji telur
Garam secukup rasa [happ..posa wokey jgn rasa]
Perasa secubit rasa [owang kata jgn rasa!!]
Hiasan? - Xde maknanya…

1)      Panas minyak goweng ikan bilis sampai hangus..eh..eh bukan! Smpai garing..toskan dan asingkan. Sementara tu rebus ikan selar..
2)      Ketuk or jijak bawang putih, bawang merah dan cabai burung together-gether *giler pengotor..kowang tumbuk la senang..
3)      Dah siap, tumis semua brg yg dah sebati dijijak tadi bersama dengan serbuk cili..pastikan smpai betoi2x masak taw..xckup masak t sakit perut padan muka..
4)      Masukkan ikan selar yang direbus td dan dah diasingkan isinya..yang dah perisi lah yeh..
5)      Masukkan nasi putih dan kacau. Pecahkan telur dlm nasi tu dan gaulkan diowang.Masukkan garam, bahan perasa dan siap…angkat dan tabor dengan ikan bilis goweng td..

Sedia dihidangkan …..Nasi Goreng Ikan comolot

Nasi goreng ikan comolot adalah masakan yang versatile abad ini..wahahaha

kenapa comolot??? kenapa??
entah,aku pun xtaw..wakahkahkah..nasi goreng aku,suka ti aku nk taruk nama apa pun..
ni apa motif ikan goreng ats nasi ni? itu adalah hiasan ...aku xmain la kan nak pakai daun2x sgala..haha
opss...jangan terkejut tengok benda yang panjang2x tu...itu adalah magi..aku tambah magi sebab nasi balance semalam punya sikit sngat xcukup nk nampung perut tong aku ni...*tolong lah paham

P/S: entry ini patut dipublish semalam tp xsempat click publish dah tertido da!!!!haha selamat bersahur!!!!

2 comments:

  1. hahahaahahahahha... adoilah..
    patut lah mata sis nih nampak cam mee goreng! pehal dia cakap nasi goreng plak.. rupernyeeeee.. kalah nasik ambang kalo cam nih..
    hahahahahahaha..

    okeh lah.. kalo sis nak tolong bagi nama lain boleh kan.. nasi goreng asal kenyang sudehhhh~
    muahahahahahaha.

    ReplyDelete
  2. wazu bestnyer kalau lej comolot dengan ikan tu....... hehehehee best best best.

    p/s: kiss IKEA nak beli perabot tapi nak hutang dulu lah hehehe

    iskandarx.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...