Nuffnang ads

Wednesday, May 11, 2016

Rezeki mencandat dan pulut durian seketul


Baru-baru ni kan...eh, tak bapa nak baru sangat lah. Minggu lepas lagi. Adik aku and the geng pegi mencandat Kat terengganu. Bukan main syok lagi dia mencandat...bawak balik soh aku masak sotong tapi dia sndiri tak makan sotong. Hahaha...loqat..loqat


Buntu akak kau tak taw nak masak apa. Banyak ekor sotong ni, besor-besor pulak tu....sampaikan kena bahagi tiga dengan jiran. Dah tu banyak sangat sapa nak makan..takat pewut aku sorang leh kejong oqat mulut aku mengunyah menatang liat nih...haha. 

 Okey jgk kan, Kongsi-kongsi rezeki.



Ni lauk 1st day yang aku mampu masak. Sambal main hentam keromo..janji Ada rupa sambal dan rasanya adalah pedas.



Aku kan tak nak makan nasi lagi kan ..so aku makan dengan keropok terengganu ni. Hahaha Boleh? Keropok nih pun banyak stock Kat rumah. Tak larat aku nak mengoreng utk Adik aku. Fv dia nih.


Adik aku suka jeling kalo aku snap gambar food...takleh ek?? Hahaha

Hah...INI fv aku...sotong goreng tepung. Tiga hari turut-turut makan benda alah ni. Aku kalo nak masak lauk sotong...ini ja lah aku akan fikir nak masak. Dah Mudah! Goreng jer...pastu acah-acah makan Kat restoran 5 star...kihkihkih

Alhamdulillah... Happy dapat kongsi2 rezeki. Tapi serious.. Windu sangat ngan family Kat kampung. Alangkah best kalo dapat buat makan-makan dengan family..


Itu hari mengidam benda alah ni...dapat WhatsApp mektie malam tu suruh turun seksyen 24. Gigih aku Waze medan selera seksyen 24 tu. Waze mcm mana pun tetap nak sesat gak. Tu tak menahan...rupa-rupanya seksyen 24 tu jiran jer ngan seksyen 18...kahkahkah..sengal! Penat ja sesat jauh-jauh.








3 comments:

  1. Aduhaiiiiiiii..
    meleleh ailio sis.
    sotong tuh feberet sis jugak.
    tapi tengok ABCD tuh lagi meleleh2. dekat jer ngan umah sis.
    nak ajak suami pergi makan ABCD lah nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah leh lah tu...dekat ja.jiran jer ngan sis kan...

      Delete
    2. Hah leh lah tu...dekat ja.jiran jer ngan sis kan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...