Nuffnang ads

Saturday, July 12, 2014

DUGAAN INI UNTUK AKU

Bulan yang mulia, bulan ramadhan. Bulan yang penuh dengan keberkatan dan pintu-pintu rezeki terbuka luas. Sungguh menyenangkan sangat mendamaikan pada insan yang sentiasa bersyukur dan istiqomah dalam mengejar harta akhirat. Sungguh!!! Dunia diketepikan dahulu demi satu keselesaan di syurga Firdaus.

Aku!! Aku diuji dengan satu dugaan yang sangat takut aku untuk aku hadapi. Keadaan dimana aku rasa takut untuk gagal, takut untuk laluinya, takut untuk ku tempuhi.

Mungkin pada yang lain, itu Cuma dugaan biasa, dugaan kecil tapi adakah ia bererti aku insan yang sangat lemah dan penakut??

Entah…aku tidak tahu…aku tidak mengerti….aku tidak mengetahui
T______T

Jika benar ujian ini hanya sebesar zarah, sekecil kuman…sesuci debu…ingin aku menyeru hati ini bersabar, menyeru diri ini bertahan  agar jiwa ini terus tenang, terus bersyukur dan terus itiqamah dalam melaksanakan tuntutan agama Allah.


Ya Tuhan, mungkin rezeki aku disini, setakat ini dan sejauh ini, namun apa pun keadaan KAU cukupkan lah rezeki ini, kau redhakanlah pilihan ini, kau tabahkanlah hati ini agar aku terus kuat menjalani ibadah untuk MU, terus bersyukur untuk anugerah dari MU.

Tenangkan jiwa ini, redhakan hati ini, bukakan pintu rezeki hamba mu ini kerana aku ingin berhenti dari terus MENANGIS…MENANGIS………MENANGIS ……dan MENANGIS    


T_____T

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...