Wednesday, July 2, 2014

Bazar Ramadhan Taman Medan

Perghh..tahun ni bazar ramadhan dekat taman medan area umah aku tu meriah sungguh
sangat meriah sampaikan aku nak menyelit pun terasa gerun.
Kalo dah selisih bahu, sondol sondol pewut tu dah biasa sangat..
hahahaha...oiittt..kurang pahala posa aku :p

Bayangkanlah sendiri, macam semut hurung cadburry dah aku nengok.

Biasa aku serbu aje kalo nak beli juadah berbuka 
tapi kali ni aku kurang confident nak serbu sebab scary nengok
rasa macam bukan di negara sendiri....jakun sikit wei...tak pernah alami situasi macam ni

Aku duduk tepi jalan dulu tunggu surut sikit sambil sambil amik gambar
abang kedai kat tepi jalan tu senyum senyum aje nengok
mesti dia fikir aku ni jakun kan? tak pun dia fikir aku ni wartawan bebas..kan?




Rasa macam reda sikit situasi tu, aku pun cepat cepat menyelit 
laju aje aku pilih lauk....sebab nk cepat cepat keluar dari serombolan orang berpuasa...kihkihkih
sekali dah pilih lauk, siap bayar...abang gerai tu salah packing lauk aku
uwarghhhh...dah balik umah bawu aku pasan lauk dia bagi salah
lauk ayam masak merah aku tertukar dengan kerang goreng kacang panjang...
owhh mai god!! kowang rasa nak halalkan aje ataw nak tuntut balik???

frust tak hingat aku kat umah...sampai tak makan nasi sebab geram sangat
yelah..letih kot menyelit berebut lauk ngan owang lain sekali lauk salah
lastly makan popian sambal aje...perghhhh frust nonggeng k!!!

oklah, maybe aku patut halalkan aje kot sebab rasanya peniaga tu tak sengaja
yelah, ramai orang kan dia pun terlepas pandang
lepas tu aku serik nak g bazar tu...hari ni sanggup kot balik keje singgah mall dulu beli lauk
pas tu macam lipas kudung aku masak...main campak campak aje...

ok kowang, selamat berehat-rehat dan beribadah!!!

9 comments:

  1. lama tak dtg sini, dah berubah wajah rupanya..erm pasal tertukar lauk tu, halalkan aje lah..dapat pahala..hehe

    ReplyDelete
  2. alahai...berharap la nk mkn lauk ayam ye..sabor ye dugaan ramadan tu..

    ReplyDelete
  3. Kalau kata bazar ni memang meneru orang yg p seronok suasananya...Tuan badan xselfie kaa dok amik gambaq bazar ja hehehe

    ReplyDelete
  4. ehhh..duduk taman medan jugak ke?sama la..memang pergi bazar sini pon..tahun lepas balik keje terus drive keta pergi sini..terperangkap keta dalam orang ramai..xley bergerak langsung..lepas tu serik dah xmau bawak keta pegi bazar..sekarang ni balik keja capai kunci moto pergi naik moto je..

    ReplyDelete
  5. kan mmg menyeksakan dan meyesakkan.
    dh la terpaksa berebut rebut, last alst tersalahla pulak ye..

    ReplyDelete
  6. alah kesianye die tertukar lauk..halalkn jerlah mungkin die tersilap tp kalo org meniaga xjujur mcm rasa mmg xsedap pastu mahal yg tu jgn halakan..hehe

    masak sendiri puas hati walaupun telur goreng je..hahaha

    ReplyDelete
  7. haha
    nape tatow, kalu masuk blos sariyanti mesti tergelak sowang2
    agaknya abang gerai tu ingat awak ni wartawan sinar kot
    kesian tertuko lauk..
    sedapnya ayam masak merah
    agaga :)

    ReplyDelete
  8. puasa kali nih di rumah sendiri tak macam tahun lepas, bpuasa kat rumah sewa rajin jugak lah ke bazaar.. :)

    ReplyDelete
  9. alahai kesian..tertukar lauk yer..takpelah halalkan je :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...