Nuffnang ads

Tuesday, March 8, 2016

Everyday becomes an occasion!


Aku tau entry-entry bergambar muke sendiri nih leh buat orang muntah hijau patblas baldi. Tapi bukan niat di hati untuk buat orang muntah ke hape ke kan...sajer jer nak mengada mengadu domba Kat blog sendiri. Dah tu, tak kan nak mengadu Kat blog orang lain plak kan? Tak practical... Tak practical....

So sangat lagi practical if mengadu domba Kat blog sendiri ....sesiapa yang terbaca...tak sengaja terbaca atau tersesat dan tak sengaja tersesat dan terbaca sebab tersesat...(amboi banyak betoi 'ter'nya tu? Huh..Karut sangat!!!)...mintak memaafi ct cheery ini yah. Peace no more war! Life will be easy peasy....


Panas betul sejak menjak menjak nih kan? Walaupun hujan tapi hujan panas...kalo Kat kg ni Mak aku dah warning 'jangan kena hujan panas!'. Hari tu aku on the phone ngan mak, pastu tetiba leh terbatuk. Mak aku dah bebel soh minum air banyak-banyak. Alahai Mak..mother always a mother ...jauh dimata dekat dihati.

Agaknya hujan mcm nih memang leh bawak demam. Panas mcm nih dok dalan ekon pon rasa lain mcm kan. Eh..ekon bukak ke tak? Langut tengok siling. Alahai ekon, ko rosak ke hape? 


Bahang, pastu tekak asyik tersedak-sedak dan terbatuk-batuk sebab tak cukup air. Yelah..dok dlm ekon pon leh wat kulit kering kan. KO pulak dasar malas minum air...huh



Lepas Ofis hour kul 5 tu pun still panas lagi. Matahari dok happy ja suluh Mata kita nih. Kita plak style tak tahan. Sama taraf dengan Puteri lilin. Cepat cair cepat panas.
Tiap hari bdn berpeluh-peluh mcm jogging.Oh god, what kind of season nih? Eh..bagus jugak tak jogging pun berpeluh berbaldi-baldi.

Kita sanggup okey hadap jem g Cari kek aiskrim. 
Sanggup....tak kisah janji dapat something yang sejuk. Something yang dingin. Something yang memberi kenikmatan. Wow..amazing feeling...ngeh...ngeh


"Everyday becomes an occasion, everyday find a passion of life"

Casting nak jadi duta perfume....eh bkn, sebenarnya berangan jadi duta. Duta biskut lutut pon belum tentu ko layak hoii. 
KihkihkihKihkihkih

Ni duta apa pulak?

Dah tentu duta lipstick. Tapi if duta insurance pun sesuai jugak. Insurance mulut. Mulut melalut mencaci entah apa-apa aku lempang ja dgn tapak kaki. Satisfied!

Hari-hari yang mendatang dalam Hidup aku ni bosan sikit. Tapi aku tetap bersyukur. Tu tandanya ujian Allah untuk aku. Dibiarkan keseorangan meniti titi-titi kehidupan ....supaya aku bersyukur dan muhasabah diri sendiri.

Wah...motivated tak??

Lagi motivated sejak harga petrol jatuh pada RM1.60. Makin banyak pulak kete dijalan sekitar Selangor ni. Tiap Hari kuar rumah awal nak keje, sangkut jem dekat setengah jam. Padahal jarak ke tempat keje sekangkang kera ja, so tak lewat but on time lah. Kdg2 lewat jgk kahkahkah


Nampak nya kita kena tingkatkan lagi kesabaran. Huhu

Tadi terbaca comment tanya pasal sambungan cerpen. Eh tak sangka kita Ada yg berminat lagi baca. Thank you cayang-cayang. Okey demi mu rela Ku renang ke tepian..eh??? Hahahaha nanti aku sambung cerita tu ek. Biasalah aku, kena kejan bawu terhegeh nak sambung kihkihkih.

Okey, entry ni xde pape pun just nak membebel jer. K bye...Cyg la cikedd!!!
Muahhh (^_^)

"Salam hari wanita sedunia!"






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...