Nuffnang ads

Friday, December 20, 2013

Trip kat Melaka bandar Bersejarah

Mula-mula kan aku malas sungguh nak citer sal trip-trip ni.
Bukan sebab aku kerek wokey…tapi sebab aku tak pandai nak citer, rasa mcm loser giler….kihkih
Betapa kerdilnya aku di alam blog ni..T____T

Aku pergi trip ni pun last minute, tangkap muat, bedal bedal bedhuuu jer ni…hah!amik kau
Kalo xsilap dalam pukul 7 cam tu, akak aku kol Tanya nak jumpa dia tak sebab dia datang kl bawak ank bercuti.

So, aku pun haruslah nak jumpa sebab windu dekat si kudaku yang gagah berani…auiihhh…
silap si huda la..hihi

[siot jerk ko call ank buah ko cm tu kan?]
So malam tu jugak aku ajak bodyguard [adik]aku yang setia ..eceh..pergi ke shah alam seksyen 24.



Saw rambut si huda, aku ingat akak aku buat rambut ank dara dia ni upanya rambut dia klu ikat memang nmpk cm lurus…hahah..tipah tertipu beb

Malam tu jugak akak aku ajak kitaowang join dia trip ke melaka, katanya ada aku lagi best..maklumlah aku kan sari yanti!!paham-paham jer lah kan?erkkkkk????- _-
 Mula-mula aku berat jugak nak ikut sebab plan aku that week nak keje..
biasala aku ni kan pekerja terajin abad ini..:D

Adik aku pulak g jawab on..eh bukan, bodyguard aku lak g jawab on so aku pun terpaksa lah on..terkilan sesangat sebab budget balik kg dah lari. Dan si kakak aku yang terserlah kasih sayang dia ni bg aku 100 habuan duit minyak…giler mcm nak melompat monkey aku, bukan senang nak dapat nak nak dah tua xbape nak Bangka ni kan....sayang kak wa banyak2x..[amboi, dan dan syg banyk!]

Owh, aku xciter lagi ek? Sebenarnya aku g trip dengan akak aku yg no 2 and family dan kakak ipar akak aku and famiy. So aku ni mcm menumpang  kasih lah ke menumpang tuduh tah..*sadis giler
Disebabkan kitaowang g last minute planning, tah kemana sesat tah..nak g air panas tersesat g hutan lipur…hutan mana-mana tah abg ipar bawak, kitaowang follow jer…smpai sana ada air terjun tapi xleh mandi pun sebab xde air…wakahkahkahkah

1st time aku dengar air terjun xde air…wokey, xpayah nak over sangat, actually hutan lipur tu biasa pengunjung yang datang jungle tracking taw camping wokey bukan mandi manda..agak2x la ko ni pun!


So, ini lah yang kami dapat kat sana..keris hang lipur..ko ada??? kihkihkih :p

Manusia special jer yang akan dtang kat sini nak habaq mai..ulang skali lagi manusia special, wokey??

Pix xde motif

Lastly, dah letih sangat sesat dalam hutan kitaowg pun kol somebody yg leh guide kitaowang sepanjang kat Melaka ni. Oleh kerana ini, service itu nk free of charges so kena lah singgah umahnya, makan nasi lu, solat lu and relex2x lu…sembang2x lu bawu diowang bawak g ronda-ronda Melaka ni. Ni owang call aktiviti amik hati..amik hati sapa? Amik ati tuan umah ler…



Sempat lg naik endoi..kihkih


Dalam satu hari banyak gak tempat yang kitaowang pergi taw…best sesangat…
Memandang kan awal tadi aku ckp xpandai nak bercerita kisah trip2x ni kan…so biar gambar  yang bercerita umpama dokumentari makan angin 1 hari..[ni rancangan sendiri ke apa ni?]
Tapi sebelum tu meh aku citer dulu cost ataw budget kat sana…

Wokey, 1st ly duit minyak sahaja aku habis dalam RM50..yup, lima poloh hingget ajer  satu hari meronda kat Melaka, pergi dan balik..sebab…sebab, aku bawak kete viva jer..of cos lah sip minyak…kos tol pergi RM15.80 dan balik RM18.00.

Cost makan kitaowang tak provide sebab kitaowang bawak bekal sendiri..actually aku tolong habiskan jer . so FOC Lah…wakahkahkah…

Cost untuk shopping dan merepek-repek kat sana aku habis dalam RM150…..entah apa aku beli tah leh habis banyak tu..aku pun xingat dah..tapi cost tu for 2 person sebenarnya sebab aku kena sponser bodyguard aku tu yang papa kedana time tu..sedihhhh!!!! T__T

dia main tunjuk-tunjuk ajer, nak itu nak ini, tukang bayar aku, xguna toi…puih3x..ludah 3 kali halau setan..[aku ludah setan wokey!]

So, total semua adalah RM50+RM15.8+RM18+150= RM233.80.. Amacam sip tak????

Aku rasa wokeylah, tu kos balik kedah dah lepas tu..ngeh..ngeh


Ni la sungai klebang. penduduk sini ckp sungai ni ada buaya puteh yg muncul tiba-tiba.
ada lah kisah dongeng sal sungai dan buaya puteh ni..malas nak citer..haha


Dah mkn kenyang, kitaowang gerak g muzium kapal selam..muzium tu masih dalam renovation lagi.
kowang boleh tengok nanti, tempat tu mcm xsiap sepenuhnya lagi..orang pun xramai yg datang.


Kowang jgn fikir sini tempat buang bas buruk plak?
sebenarnya bas di di'recyclekan..*amboi bahasa?
Bas ni dimodify nk jadikan sebuah restoran atau tepat lagi kedai mkn..
Inilah dia kapal selamnyer

ini apa yang ada dalam kapal selam tu..ada tempat tido,tempat mkn,dapur,toilet
meeting room...mcm2x lagi lah...memang agk sempit lah..leh selesih 2 owang jer masuk, tu pun sangkut2x..hahaha



Dah,jom turun dan bergambar kat bawah lak..

Kapal selam ni bernama Agosta.
Kapal selam ni berasal dari perancis dan dilancarkan pada 19 oct 1974.
Panjangnya 67 Meter dan boleh menyelam sedalam 300meter..
wow...amazing !!! 

Kapal selam ni leh muat 41 owang ..mcm bus ajer kan..??
Maksudnya 41 tempat tido lah kot leh muat..kan?

Selfie sikit2x...sudah !!! muak owang tengok muka ko jer 


Pas tu kita sopping lak..sopping lah apa yg ada..

2 ni jer beli tuk kete. mcm hadiah lah koz bawa tuan dia berjalan jauh...ngeh..ngeh
kete pun kena kipas apa

Benda alah ni lah kita tergedik nk mengidam sngat ni..memang nikmat giler dapat slurpp..slurppp.
aku beli dua..iyer..iyer jer beli tuk bodyguard..skali dua-dua aku bedal..xtahan darurat beb!!!
masuk kerongkong nikmat giler nak habaq mai..hahahaha

Lepas ke muzium kapal selam banyak lagi tempat kitowang pegi antaranya 
Muzium samudera, menara taming sari, dataran pahlawan, a famosa, muzium cruise tu..
dan kitowang naik beca taw melawat tempat tu semua..sorry pix xde sebab phone bateri kong..
pix kat sana semua amik pkai camera akak..so pix xdpt lagi.
kitowang naik menara taming sari ni, bayaran 10 hingget ke 20 hingget sowang tah,dewasa
xingat lak...kanak-kanak 5 hingget *leh lak ko ingat?
tapi pix diatas kena bayar 40 hingget 2 keping..1 keping gedabak besor tu satu lagi kecik yg c/w frame tu....
mahal kan??

best gak naik menara tu sbb boleh nampak selat melaka dan 1st view kat atas sana
semua wow!!!wow!!!! dah mcm kera dpt bunga
peqak giler..nampak sari yanti tak plak jadi gitu kan?
keajaiban allah sangat menakjubkan *tiba-tiba

Dah malam kitowang gerak balik lah...sampai kl dalam 12 mlm gak la..
dah rasa best giler dah..tu pun banyak lagi tempat menarik kitowang xpegi..mcm zoo, taman rerama pas tu taman apa tah yang leh naik kereta kerbau tu...

urmm..bodyguard i plak leh lak ckp nak datang lagi...
lain kali nak bawak mak/ayah i plak..mesti diowang suka kan..kan.
k lah bye..xtaw nak citer pe dah...ni pun dah nampk kelang kabutnya update entry..hehe
luv you all xoxo :D
















2 comments:

  1. awat x habaq datang melaka cik siti ooiii.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. last minute planning la yang oii..terfikir gak nk kontek u,tp mls sbb dtg dlm group,nk melencong kat u susah..hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...