Nuffnang ads

Thursday, April 24, 2014

Mee ketam @ Restoran Bisik Bisik

Aku ni jenis yang tak reti nak makan ketam.
Ko bagi lah ketam gajah ke, ketam dinosaur ke ketam gergasi ke 
sikit pun aku tak heran, stim apatah lagi!!! -..-
so sesiapa diluar sana yang nak offer belanja aku ketam xperlu lah, terima kasih aje lah [ada ke??]
tapi klu nak belanja udang big size aku okey jer...kahkahkaha

Dulu kecik kecik, selalu jugak tenaga ayah dikerah 
dikerah kopek ketam oleh anak manja dia ni..hihi
ayah yang akan asing-asingkan kulit dan isi..dah semestinya isi untuk anak dia yang montel ni
dan kulit untuk ayah yang kering...sob..sob T_T *tiba-tiba sedih dpt ank kejam*

siput sedut pun sama jugak tapi kebodohan aku terhadap siput tak melarat sampai dewasa
dah dewasa ni dah pandai pulak sedut ...sesungguhnya ini faktor peningkatan usia...wakahkahkahkah :p
aku cakap sedut siput kan??...tak yah nak relate ngan peningkatan usia bagai..obscene okey!!! 

Dan disebabkan kemanjaan mengada-ngada itulah, sampai sekarang tak pernah reti nak nak makan ketam
aku rasa susah sangat nak makan ketam..tak reti sungguh...malu tu satu hal
kadang-kadang sampai berdarah bibir dan gusi..punya dasat makan ketam baq hang!!

But that day aku dah discover cara nak makan ketam tanpa berdarah
itu pun sebab teringin sangat a.k.a mengidam nak makan mee ketam
apa?? ko ingin mak buyung jer leh ngidam??
No...No.. aku pun boleh okey walaupun buyung tanpa fetus
erkkkk !@#$%^&*.???????

Caranya korek, gali segala isi yang ada dekat kaki ketam tu guna garpu
isi yang dekat abdomen dia pulak, gigit aje pakai gigi and than kunyah-kunyah sampai hancur dan isap isap kemanisan isi dia dalam mulut ...jgn telan pulak kulit dia tu kang tercekik tak taw..aku tak tanggung!!!
hah!!...rasakan, nikmat giler k makan ketam cara gitu..puas hati.!!!

Ini adalah view hadapan restoran bisik bisik..bersebelahan jer dengan restoran mee ketam
actually aku nak pegi restoran mee ketam tu tapi tutup awal pulak
tu yang boleh melencong ke restoran sebelah tu..tp mee ketam dia not bad ..sedap jugak

Ni antara special menu yang ada...nama rare giler
nasi goreng anak dara
nasi goreng anak bujang
nasi goreng malaya
nasi goreng keretapi 
nasi goreng ayam pop yeh yeh

Macam-macam ada!!!

nasi goreng bujang terlajak jer tak ada lagi

Sebenarnya time sampai tu aku kebulur, pewut krokk krekk krokkk krekkk
main lagu mak yong di ilai..lai..lai..
Nasib ada otak-otak ni...5 bungkus habis aku sowang
Teserlah kebulurannya tu..
siyes, otak-otak dia memang terbaik, pedas, semua rasa cukup

Dah habis pas kat dikmat aku...hahaha
[bukan saya yang habiskan mak hencik, dia yang habiskan, soh dia bayar!!!!]
bahahahaha....

Pelanggan tak ramai sangat tapi lama giler nak menunggu
apa, masak nak kena jampi serapah ke apa?? Ke bawu nak pergi tangkap ketam ??*emo*
[owg tengah kebulur memang cepat emo] -___-

Muka tengah sabar !! tapi bibir dah merah kena gigit..bahahhaa

Air sampai dulu  ^____^


hah!! ini dia saya perkenalkan mee kuah ketam anje anje..!!!
[Dah kenapa nak anje anje??]


Ini pulak mee udang misai panjang galah..Gred B
Harga dia RM14.50 
Kalo gred A besor dari ni harga RM24.00++++
Dikmat cakap udang tu sedap ,fresh dan manis..


Ini cara budak tak langsung pandai makan ketam 

Dalam tak pandai pun bersepai jugak dikerjakan
Sekian
"tamatlah riwayat seekor ketam yang mengajar anaknya berjalan lurus" *tiba-tiba*

Udang pun dah tinggai misai jer panjang,,,


Pada yang berminat untuk terjah sila pergi sendiri [memeng ler!!]

Restoran Bisik-Bisik

No. 9/10, Jalan Zirkon B7/B
Komples Anjung 7, Seksyen 7
40000 Shah Alam, Selangor

Web: www.bisikbisik.com.my

Jadi, selamat mencuba!! *tiba-tiba* ^____^


2 comments:

  1. sis pon x reti makan ketam.
    selalunye suami sis lah yang jadik tukang kopek ketam tuh. bini n anak2 tunggu jer di suap. hahahha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. urmmm..kan?? rasanya xreti mkn ketam ni satu penyakit pom..kihkihkih

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...