Nuffnang ads

Thursday, August 9, 2012

Sesi Muhasabah Diri


Malas nyer nak bangun pegi keje…tapi bangun jugak koz keje tu kan tanggungjawab.
Tak keje kang kebulur lak laki aku kat umah tu…

eh silap! Aku xde laki..hikhik

Malas aku dah tahap dewa, sebab apa?sebab feel nak raya tu dah meluap-luap. ada lebih kuang 1 week jer lagi puasa. Tak sabar rasanya nak raya wei,nak balik kampung. ..budget puasa penuh hehe..

Metaliti yang perlu diubah atau perlu muhasabah diri. 

Kenapa kita terlalu xcited dengan raya sedangkan nikmat yang betoi2x nikmat adalah bulan puasa iaitu hari-hari kita berpuasa. Hari raya satu hari ja kot ( yg betoi2x raya la kan).. yang tak sedar diri tu amik sampai 3 hari untuk raya..(aku la tu)..sedangkan puasa tu satu bulan. Nikmatnya satu bulan wei.. yang cakap raya 1 bulan tu mohong besau lah.

Ko g solat sunat raya tiap hari selama 1 bulan  ker? Ko bersalaman mntk ampun setiap hari selama 1 bulan ke? Ko kutip duit raya dari rumah ke rumah setiap hari selama 1 bulan ker? Ko makan ketupat hari2x selama 1 bulan ker? Ko main bom buluh hari2x selama 1 bulan ker? Hah! Tahu dah yang ni hari2x selama setahun pun korang larat,sukew punya pasai kan

Baca balik,rasanya mcm desperate jer soalan aku ni..

Jom lah baca Dialog kota raya yg aku rembat dri google..hehe


p/s: Jom reramai muhasabah diri.

6 comments:

  1. mood raya tak sampai lagi..hehe

    ReplyDelete
  2. korn amik cuti raya seminggu.. lagi tak sedar diri.. keh keh keh

    ReplyDelete
  3. ehhehe tak sabar raya punye pasal

    salam blogger
    nak maklumkan keputusan
    MY FIRST GIVE AWAY


    FEEL FREE TO VIEW

    http://edyfee.blogspot.com/2012/08/keputusan-rasmi-my-first-give-away.html

    jangan marah kalau tak menang yer
    selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...