Nuffnang ads

Wednesday, August 1, 2012

Malang yang tidak pernah berbau


Geramnyerrrrrrrrrr….geram…geram..geram…. eeeerhh…gigit..gigit..gigit…
Tak tahu lah aku apa lagi nak melatah dengan nasib malang yang menimpa aku semalam. Memang sangat-sangat malang dan sangat-sangat mengeramkan jiwa ni. Orang lain buka puasa makan sedap-sedap but aku buka puasa maki sebakul shamisha.

Aku rasa aku dah separuh gila semalam. Mana taknyer kalau manusia2x yang lalu lalang kat hentian duta tu pandang-pandang aku. dah macam ada free show plak kat situ. Takpe lah aku anggap jer aku ni retis..huh

Shamisha tinggal aku semalam. Memang tak guna punya shamisha, tobat lepas ni aku tak naik shamisha lagi. Aku benci shamisha. Dah lah servis macam taik kentut.

Driver bus cakap nak gerak kuar dari hentian duta pukul 8 Masa tu smpai pukul 7, stop koz nak berbuka kat situ. Lepas aku berbuka,aku pergi toilet kejab. Time tu bawu kul 7.45 kuar dari toilet kul 7.50 shamisha dah xde. Pergi Tanya abg kat kaunter cakap shamisha dah gerak kuar 7.50 tadi. See? Shamisha tinggal aku doh. Beg aku ada dalam bus tu. shamisha memang tak guna…memang tak guna…menyusahkan aku. kesannya menghabiskan duit aku.

Tak tahu masalah aku ker masalah shamisha tu. Tapi aku rasa shamisha tu yang problem. As a public transport, seharusnya dia bertanggungjawab ke atas passenger. Before dia nak gerak I think driver should count dulu passenger cukup ke tak. Tapi shamisha ni kelang kabut nak kejar masa sampai tak count passenger. 1st time taw aku naik shamisha. Sepanjang xperience aku naik bus, driver bus akan kira passenger ckup or tak before nak gerak. Klu tak cukup diowang akan tunggu kejab. Tapi shamisha lain plak style dia. Pe pendapat korang??????

Entah lah,penat maki semalam tak habis lagi. Geram and sakit hati sampai bengkak mata aku, tak henti-henti water fall ni terjun. Aku benci shamisha..benci sesangat..benci…benci..benci..arghhhhhhhhhhhh….benci.

Kang aku bertukar jadi benda hijau tu kang....bawu taw.


p/s: Klu korang leh kasi pendapat pun bagus. nasihat pun boleh!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...