Wednesday, September 5, 2012

Rahsia jari kita


Kowang tahu tak rahsia disebalik 5 jari utama kita ni?
Okey,meh kita kira sesame.
Kita ada jari ibu, jari telunjuk,jari hantu, jari manis dan lastly jari anak taw pun kecik2x dulu aku col jari budak..

Setiap 5 jari ni mewakili sesuatu,apa tu?Meh nak citer

Jari ibu
Jari ibu ni jari yg utama,jari induk. 
Kalau Hawa tu ketua segala wanita 
Jari ibu ni pulak ketua segala jari. 
Nampak tak relatednya tu..haha..
Jari ibu ni melambangkan agama islam iaitu dasar iman
Jari ni terpenting dalam system jejari.  Sebab apa kalau xde jari ibu susah kan kita nak suap mkn?
Sama lah pentingnya dengan iman. Tanpa iman segala Sesuatu pasti rosak binasa, dear….


Jari telunjuk
Jari ni mewakili ilmu. Dimana jari ni menjadi panduan taw telunjuk perjalanan hidup kita.
Contoh, aku Tanya kau “surau mana bang?”
Kau cakap “ Tu!”..kau tunjuk surau ngan jari apa? Jari telunjuk…
( yang tunjuk pakai bibir muncung tu lain kes. Aku tak taw nak kata lah)
Tunjuk dengan jari telunjuk menunjukkan ilmu yang ada pada kowang..
(so, lepas ni sila-sila la guna jari yg ada)
Kowang nak guna bibir jugak lantak kowang lah tapi nampak sngat tu kowang tak dak ilmu..hahaha..guwau2x

Jari tengah taw jari Hantu
Jari ni memang hantu sebab dia mewakili hantu,eh,bukan..mewakili nafsu (F*CK)
Bagi yg dah kawen,jari ni diusap bg membangkitkan ghairah sang isteri..
Tak caya? Buat lah..bg yg dah kawen jer okey..


Jari manis
Jari ni sangat sweet seperti perempuan.
(jgn pegi taste jari kowang plak)
Jari ni mewakili sang isteri yg manis dan dapat meredakan shahwat suaminya.


Jari anak taw jari budak
Jari ni kecik jer klu dibandingkan dengan jari2x lain
Ia mewakili anak2x..bukan “anak ikan” tapi anak2x kita (manusia)
Nah! Dah complete satu kehidupan yang sempurna dan diberkati Allah.
Amin!!!

Sekarang cuba kowang bandingkan 5 jari tu,
kalau kowang nampak jari ‘nafsu’ ni lebih tinggi dari jari ilmu,
(jari tengah lebih tinggi dari jari telunjuk)


Ini bermakana walau camne terer pun ilmu agama ,

nafsu tetap mendahului,
sebab tu lah nabi suruh kahwin cepat cepat!!!,
Pernah dengar kan citer pak haji tinggi ilmu agamanya jumpa pompuan seksi,serban letak tepi?
(Na’uzubillah)


Jom renung jari manis lak,

jari manis dan jari ilmu akan mengapit jari nafsu…

(jari manis dan jari telunjuk akan mengapit jari FUC*!!! ),

maka nafsu akan terkawal… betul?
begitulah pentingnya iman, ilmu amalan dan isteri solehah!!
Alhamdullah !!!....

p/s: Sekian,salah silap mintak betulkan..
Dan mintak tolong doakan aku sembuh dari sakitku ini..
Terima kasih uolls….

1 comment:

  1. Assalamualaikum dear..jom join contest..=)

    http://mykittykawaii.blogspot.com/p/contest-giveaway.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...