Nuffnang ads

Monday, January 21, 2013

Cinta hati baru saya, si rose berkulit coklat


Satu hari, saya berjalan di satu shopping complex di Bandar. Telatah dan ragam manusia di situ sangat menghiburkan hati saya. Tiada niat lain di situ hanya ingin berjalan-jalan bak kata orang puteh “window shopping” dan bak kata pepatah melayu “jauh perjalanan indah pemandangan”. Memang deretan kedai di situ sangat indah dan memukau mata yang memandang. Orang yang berduit, saya yakin tidak sah kiranya tidak membeli sesuatu.
Makin jauh berjalan saya rasa makin seronok. Senyuman tidak pernah lekang dibibir nipis saya. Tak kurang juga pengunjung yang membalas senyuman saya. Saya rasa sangat bahagia…“senyuman tu kan sedekah”.

 senyum, tak perlu kata apa-apa
Kalau kita senyum,semua orang berjangkit,
Bila semua orang senyum,
Dunia tiada penyakit,
Senyum, tak perlu kata apa-apa…

Tiba-tiba sewaktu melintas deretan  kedai, saya Nampak awak, automatic saya tersenyum. Awak sangat comel dimata saya. Awak pun tersenyum pada saya. Saya Nampak macam awak melambai-lambai pada saya. Betul ke? Tanpa berfikir panjang, saya mendekati awak..wah!!! awak bukan saja comey, rupanya cantik juga. Untung sesiapa yang dapat memiliki awak..saya pegang dada yang berdebar-debar. Jantung saya berkerja lebih masa saat itu. Saya rasa, saya sudah jatuh hati..
Oh!! sayang, sudikah awak menjadi hiasan hidup saya hingga akhir hayat awk??
Awak hanya tersenyum, penjaga disebelah awak pun tersenyum..
Tiba-tiba..

Hah, pilih sis? RM5 aje!!!
RM5 ???

Saya keluarkan wang saya untuk mendapatkan awak..
Akhirnya, awak menjadi milik saya....oh, my lovely rose coklat..
Sweetnyer awak, macam coklat lah, meh geget sikit…

Cakap lah cantik!!!!!please!!!

Aku tanya office boy,”cantik tak rose aku?”
Dia tanya aku balik,”Bape juta tu ??”
!@#$%^&*????

Coihh, ingat barang 5 hangget xcantik ke?? Dushh..dushh  aje aku..tapi silap aku juga, tanya budak lelaki, apa diowang taw..taik ayam pun diowang kata cantikk....wahahahaha…

Kenkawan aku cakap aku nampak garang pakai spek..toi ke?

xdelah manis aje..[coih!! puji diri]


P/s: Rasa terlebih ayu lak pakai rose ni..hehe [siyes...entry xde modal]

13 comments:

  1. suka jugak kaler coklat~ :)

    haah~ nampak garang pakai spek besar gittu.. kalo pakai spek skema cam sis mesti nampak lebih comel..cam sis..muahahahaha *pitam~

    ReplyDelete
  2. huh hampes tul opis boy tu, buta seni, bajet adnan sempit laaa konon, hmmm anyway, rose tu cantik la jugak. cuma kaler dier ja sebam

    ReplyDelete
  3. canteks. kite suka. hihii

    teringin nak buat rose macam ni. tapi tak jumpa lagi tutorial yg betul2 faham.

    ReplyDelete
  4. lawa.hampir sama mcm yg saya :)

    ReplyDelete
  5. huh! rose kaler coklat la? cantik jgk mcm coklat btol plak...

    ReplyDelete
  6. jujur...xtahu nak definiskan lawa camner bunga tu... hahaha

    ReplyDelete
  7. SAYA SUKA ROSE ITU...WARNANYA UNIK...

    ReplyDelete
  8. mesti suka coklat kan ;)

    tau xpa..dah tau p tya lagik..
    kan dah kena..hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...