Monday, May 26, 2014

Mee Goreng Wawa Aeril

Bavumm..bavummm tak tajuk entry iolls?? Bahahaha
Macam masak untuk santapan artis aje kan padahal masak untuk santapan sendiri aje!!!
Kihkih ^______^

Napa mee goreng I dititipkan nama combination wawa dan aeril? Nanti aku cerita kemudian. Jom nengok bahan-bahan nak masak dulu k

Bahan-bahan:-

100gm mee kuning
5-6 biji fish kek yang dipotong nipis
sayur dan lobak merah *dihiris
1sm halia *dihiris
Secubit jintan manis
Bawang merah*dihiris
Bawang putih*dihiris
1 camca besar sos spageti tradisional Kimball
1 sudu besar kicap jalen
1 sudu besar sos tiram
2  sudu kecil serbuk cili
Serbuk lada hitam
Serbuk lada puteh
Garam

Cara-cara membuat:-

1)      Tumiskan bawang merah, bawang putih,jintan manis,dan halia
2)      Tumisan dah naik bau, masukkan sos, kicap dan serbuk cili. Biarkan sampai masak dan mendidih.
3)      Apabila telah mendidih masukkan fish kek  dan mee dan biarkan ia masak. Jangan lupa masukkan garam dan perasa.
4)      Sebelum diangkat masukkan sayur dan biarkan ia sebentar
5)      Siap!! Sedia dimakan bersama yang tersayang..hahahaha



Kenapa mee ini dinamakan sempena nama wawa dan aeril?? Sebabnya…kisah semalam semasa barang ini dibeli aku terserempak dengan wawa dan aeril ..masa aku tengah pilih fish kek dia pun kat situ tengah pilih barang.. Dekat pasaraya Gaint Srimanja. ko ada??? Wawa dan aeril ni kecik aje owangnya macam budak budak pun ada.hahaha.Tak caya???? Kejab aku ada bukti!!

Tadaaaaaa!!!! 


Alamak!!! ..tak sempat nak snap dia dah pusing badan..hehehe

Kualiti kurang sebab aku bukan mamarazii..harap maklum!!!daaaa!!!!!!!!!
^_____^

5 comments:

  1. takde orang mintak otograp ke kat depa..
    memang kecik la depa ni
    sebab gambo pun kecik ngat aihh :)

    ReplyDelete
  2. xde pun,semua buat bodoh termasuk saya..bahahah..mybe diowang taknak kaco privacy owg kot

    ReplyDelete
  3. ala..nape tak bergambo dengan dorang? kalau tak lagi gempaq ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nak lah cikgu,cheery maluu!!!hikhik

      Delete
  4. wah, terserampak artis terus bagi nama makanan nama artis..kelas gitu..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...