Nuffnang ads

Thursday, May 22, 2014

Asal Usul Mat Salleh

Hari ni second last day aku puasa
badan rasa lemah semacam, malas,segan,tak larat semua cukup.
Tengok jam..bawu pukul 4?? owh god, napalah lambat sangat masa berlalu'. 
Bertabah lah wahai body babam!! T__T
dalam kepala dah fikir macam-macam menu nak berbuka nanti.
Tengok kat luar..tengah hujan...Urmmm..petang-petang macam ni lah ko nak lemah gemalai bagai..

Rasanya, hari ni aku cakap banyak sangat sebab tu tiba-tiba nak demam rasa.
.*apakah?* T_____T
Boleh?? Eh, 1st time ke Ko dengar owang demam sebab banyak bercakap???
Ko tak kan faham, owang yang puasa pada bukan bulan ramadhan aje faham..
dugaan dia lagi berat ..yelah, bukan aje kena lawan denga hasutan nafsu , tapi kena lawan dengan hasutan setan dan manusia sekali gus..tak rebah ko?? Urmm rasa macam nak tumbang ke belakang dah..

ini bukan aku

Tengah tak larat lemah gemalai tiba-tiba ofismate tanya apa asal usul 'Mat Salleh' ek??
hurmm...ko dah kenapa ofismate?? dah jatuh hati dengan mat salleh ke??
tapi soalan itu aku ajukan dalam hati aje ..sebab ??
tadikan dah bagitau, aku xlarat nak bercakap!!!!
huhu..loqat sungguh...

Jom share info ni yang aku search untuk menjawab soalan ofismate aku tu
[Dalam tak larat tu, sifat ingin tahu masih membuak-buak noh!]

Ini Hasilnya......





Hah, macam mana? dah baca?? apa pendapat ko???
Aku rasa, teori yang boleh diguna pakai citer pasal mat sailor tu la kot..
urmm...renung-renungkan dan selamat beramal!!*tiba-tiba*
hahahaha ^______^

P/s: yeahh!! Puasa ganti ada satu hari lagi..caiyokk!!!caiyokk!!!

2 comments:

  1. hahaha pernah gak terdetik nape panggil org putih mat salleh.. Ada gak logiknya citer2 di atas. hehe

    ReplyDelete
  2. hahahahhahahahaha...
    akak tak pernah pon terpikir pasal nih.
    banyak cerita jugak yer~
    terima kasih lah atas ilmu ini.. hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...