Nuffnang ads

Tuesday, November 20, 2012

Jom sambung "My Wife is driver"


“ Shark,jangan balik dulu, singgah butik Collection Beauty kejab.” Amar memberi arahan. Seperti Big bos lagaknya.

“ Nak buat apa, Tuan?” Shark menyoal laju. Pagi tadi Amar ada beritahu supaya datang mengambilnya awal, pukul 4.30 petang tapi tidak pulak beritahu hendak ke mana.

“ Huh! Kau ni jadi manusia jangan banyak tanya. Ikut aje lah cakap orang.” Amar menjawab geram. Terima aje lah dapat Driver perempuan ni, banyak tanya.

“ Baik Tuan!” Shark menjawab tegas sambil mengangkat tabik hormat. Sikit-sikit nak melenting. Dalam satu hari tak melenting tak complete hidup agaknya.

Amar tahu Shark memerlinya, tapi dia tak kisah. Kadang-kadang gelagat Shark menciut hatinya. Dia suka situasi itu.

**********

“ Yang kau terhegeh-hegeh lagi kenapa? Cepatlah try baju tu?” Amar memerhatikan gelagat Shark yang terpaku di satu sudut butik, seperti takut-takut saja.

“ Tuan, napa pulak saya nak kena pakai gaun ni? Geli lah tuan, tak sesuai lah!” Shark merungut. Seperti mahu menangis sahaja apabila disuruh mencuba gaun. Amar ketawa geli hati dengan riaksi Shark. Suruh cuba baju pun nak nangis, bukan aku suruh makan taik!

“ Try lah, kau kena ikut aku pergi dinner malam ni! Ramai VVIP datang. Tak kan aku nak biar kau pakai tshirt and jeans. Sesekali dress-up cantik sikit apa salahnya, sejuk sikit mata aku memandang.” Shark memegang batang lehernya yang meremang. Kenapa aku rasa lain macam aje kata-kata dia ni? Lembut dan sejuk saja, tidak seperti kebiasaan kasar dan menyakitkan.

“ Alah, tak payah lah tuan! Macam biasa aje lah, saya hantar tuan dan tunggu tuan kat luar. Simple! Tak payah nak membazir duit beli gaun bagai, dah lah mahal!” jawab Shark sambil membelek tag price.

“ Eh! Duit aku suka hati aku lah nak beli ke apa ke. Kau pakai sudah! Dah jom balik, gaun ni aku beli, size M ‘cantik’ dengan badan kau kan?” Amar mengambil gaun dari tangan Shark dan memberikan pada pekerja butik itu untuk dibungkus. Shark menarik muka masam.

*********
Pintu bilik diketuk dari luar, shark mengeluh berat.

“ Kejab!! Shark menjerit kuat. ‘ Dia ni kalau tak menyusahkan aku tak sah. Ish!! Gaun ni, aku nak jalan pun susah!’ Shark membebel sendirian. Pintu bilik dibuka.

Shark terpana. Siapa perempuan ni? Pengganti aku malam ni ke? Yes!!!

“ Hai akak! Saya Meera, adik sepupu abang Amar! Abang Amar suruh datang make-up akak. Malam ni dinner company kan?”  Soal Meera ceria.

“ Make-up?” Shark mengaru kepala yang tak gatal. Ah! Sudah. Matilah aku, Amar serius nak aku nampak cantik malam ni.

“ Eh! Masuklah Meera.”

1 jam kemudian...

“ Wah, cantik la akak! Macam sari Yanti kan?” Shark melihat wajahnya di cermin, tidak berkelip mata melihat bayangan wajahnya yang kini berubah hundred percent. Aku ke ni?

“ Tapi, Meera tak rasa pelik ke? Akak rasa tak selesa la Meera!” Shark memandang Meera,memohon simpati gadis itu.

“ Mana ada pelik, kak! Cantik lah! Ni kalau abang Amar tengok comfirm terkeluar bijik mata ni.” Meera ketawa dengan kata-katanya sendiri. Manakala Shark automatic mukanya berubah merah, terserlah blusher dipipinya.

Make up tidak terlalu tebal, hiasan tidak terlalu sarat, sekadar anting-anting labuh dan rantai leher. Simple tapi tetap menyerlah. Rambutnya yang pendek didandan rapi sedikitpun tidak mencacatkan penampilan. Bahkan gaun pink lembut berpotongan luas didada menyerlahkan lagi kecantikkan Shark. 100% wanita sejati.


“ Jom turunlah?” Ajak Meera. Rasanya sudah terlalu lama Abang Sepupunya tunggu kat bawah.

Hati-hati kaki Shark memijak lantai tangga. Takut dia tersungkur gara-gara kain gaun yang dipakai terlalu kembang semangkuk. Sambil dia turun, sempat Shark memandang ke arah Dato Alam dan Tuan Amar yang memandangnya tidak berkelip. Ish! Dia ni, tak boleh tutup sikit ke mulut tu? Over bebenor, lalat masuk kang? Kelakar rasanya Shark yang perasan mulut Tuan Amar sedikit tergangga melihatnya.

“ Cantik tak Abang?” Meera berlari mendapatkan Amar yang memandang sejak tadi.

“ Urmm…Boleh lah! Orang kalau dah jari tu berseni, buat apa pun cantik.” Amar mencuit dagu Meera, memuji hasil kreativiti adik sepupunya itu.

“ Bukan sebab seni Meera ni la abang! Sebab si empunya badan tu dah memang cantik,taw?”

pix pinjam abg google aje...

“ Yelah tu!” Amar mencebik bibirnya. Sukar untuk dia mengakui yang isterinya memang cantik. Selama ini kecantikkan itu diselindung disebalik imej tomboinya itu. Dia yakin Sharkirah bidadari untuknya. Dia akan pastikan malam ini menjadi milik mereka. 

4 comments:

  1. tomboy tomboy pun kalau dihias memang cantik

    ReplyDelete
  2. as salam

    makin menarik kisah ni:)

    ReplyDelete
  3. why don't you try it for real instead? good story line, suka baca. salam... ^__^

    ReplyDelete
  4. tomboy pun perempuan juga kan ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...