Nuffnang ads

Saturday, November 17, 2012

" My wife is driver"..lagi sambungan


“ Nah!!” Amar mencampak selonggok baju ke arah Shark.

“ Apa ni Tuan?” Soal Shark hairan.

“ Baju aku lah! Kau kena basuh.”

“ Mak Jah kan ada?”

“ Mak Jah tu kan dah tua, takkan dengan orang tua kau nak zalim?” Sergah Amar memandang Shark. Dia ketawa dalam hati, suka dapat mengenakan wanita yang kini sudah sebulan dinikahinya.

Masam muka Shark mengutip baju-baju yang berselerak di lantai. Dia zalim tak  apa, aku zalim tak boleh! Terkumat kamit mulutnya menyumpah Amar.

“ Dah, tak payah nak mengomel, buat kerja kena ikhlas baru diberkati Allah.” Shark mencebik. Nasihatkan orang pandai, Puihh!!!
**********

“ Hoi,bangun!!” Bahu Shark ditolak kasar tapi sedikit pun Shark tidak terjaga. Nyenyak nampak tidur. Ni nak aku pakai bom atom ke bom angin ni?

Amar memerhatikan separuh inci tubuh isterinya. Dari wajah, menjalar ke leher dan terus ke bahagian dada. Bergetar naluri lelakinya tatkala matanya memandang bibir merah isterinya. Amar terkesima. Terasa ingin mengucup bibir itu. Cantik juga isteri aku ni! Kulitnya putih bersih. Walaupun berperwatakan kasar Shark tetap menawan dan mempunyai tarikan yang tersendiri. Amar rasa dirinya sudah jatuh cinta.

Amar sedar, dia seringkali melayan Shark agak kasar dan biadap. Bukan kerana dia benci tetapi hanya sekadar suka-suka dan ingin menguji sejauh mana kesabaran dan kekuatan wanita dihadapannya ini.

“ Shark!!” Jerkah Amar

“ Ergg…awak,tolong saya wak!” Shark merengek katakutan

Amar terkejut dengan respon itu. Mimpi ngeri apa minah ni? Nangis bagai.

“ Hoi!!”

“ Hahh, Tuan?” Shark yang terkejut dengan sergahan itu mengesat-ngesat kelopak matanya. Dia ke lembaga yang cekek aku tadi?

“ Magrib-magrib kau tidur. Hantu jebon mana yang cium kau agaknya, merengek macam orang kena ehem..ehem...” Amar menahan ketawa dengan selorohnya sendiri.

“ Tuan nak apa ni?” Shark menyoal geram..

“ Eh, marah? Dah kau jangan nak tidur lagi, bangun mandi, solat, lepas tu turun bawah.”

“ Tak nak lah saya.”

“ Eh, aku kahwin kau bukan untuk melawan aku tau? Kau nak kena pukul?” Amar menunjukkan isyarat tangan. Serius!!!

“ Tuan ingat saya kuda kepang ke, nak pukul-pukul pulak!”

“ Turun lah, kita makan sama-sama.” Soal Amar penuh mengharap.

“ Saya diet lah.” Tak kuasa aku nak makan dengan babun bontot merah, membebel macam pompuan. Kang tak pasal-pasal aku mati tecekik.

“ Dey, tangachi! Tak payah nak diet sangat lah. lepas siap turun makan. Aku tunggu kat bawah. Ini arahan,paham?” Shark terkesima. Matanya tidak terlepas memandang gelagat pelik tuannya sehinggalah pintu bilik ditutup. Tiba-tiba nak aku teman makan ni dah kenapa?

*********

“ Wah!! Banyaknya lauk Mak Jah? Ada terung goreng pedas, kangkung goreng, ni apa ni? Sayur pahit tu, apa nama? Alah lupa lah…” Shark memegang kepala dengan kedua-dua tangannya cuba mengingati nama sayur.

“ Rezeki orang yang suka berbakti pada tanah, Irah! Buah peria!”

“ Hah!! Betul tu, Peria!” Shark bertepuk tangan gembira dengan jawapan yang keluar dari mulut Mak Jah.

“ Eleh, macam budak-budak. Mengada-ngada.” Ucap Amar selamba. Sementara Shark buat-buat tak dengar.

“ Eh, Mak Jah napa panggil saya Irah? Shark lah mak Jah!”

“ Irah kan lebih sedap didengar, orang putih kata sweet.”

“ Hahaha…macam-macam lah Mak Jah ni.” Shark tersenyum. Dia tak kisah mak Jah memanggilnya dengan nama Irah Cuma dia terasa sedikit kekok. Dia lebih terkenal dengan nama Shark, sebab nama itu lebih serasi dengan gaya dan penampilannya.

Shark menceduk sedikit sayur kegemaran, peria goreng ke dalam pinggannya.

“ Woi!!” Shark yang ingin menyuap nasi ke dalam mulut terkejut apabila dijerkah Amar. Shark memandang Amar hairan.

“ Kau tak reti-reti nak ceduk lauk untuk aku ke? Kau pikir perut kau aje yeh?”

“ Loo…nak makan pun kena cedukkan ke?” Shark menyoal bodoh.

“ Haruslah, kau tak belajar cara-cara nak layan suami di meja makan?”

“ Suami? Loo..babun bontot merah ni suami saya rupannya? Aloh..loh abg sayang mucuk tu, meh anje cedukkan lauk yeh?” Shark berkata selamba lalu menceduk sedikit sambal ikan bilis petai ke dalam pinggan Amar.

Pix cute ni amik kat blog dia ni

“ Sambal ni nampak PEDAS, Kalau tak TAHAN jangan makan!” Pedas sambal ikan bilis petai tu, pedas lagi sindiran Shark. Amar mengadap makanannya tanpa menoleh. Mukanya rasa bengkak dan panas. Malu beb!


8 comments:

  1. as salam

    menarik cite ni dah banyak episode dah:)

    ReplyDelete
  2. la sampai nak kana ceduk lauk.kalau edy pon mlas.hahaha

    ReplyDelete
  3. wa wah tatau pun cite ni...bape episode?

    ReplyDelete
  4. idea utk novel ni datang spontan time menaip ke, dah ditulis awal2 ni cheery? hebat lahh..

    ReplyDelete
  5. maaf bru sempat singgah... bz sungguh kali ni.

    ReplyDelete
  6. thankz semua koz baca..
    cheery pun xtaw bape episod zila.
    a'ak jaa..idea spontan sbb tu xtaw smpai bila nak habis..hahaha

    ReplyDelete
  7. hampes tau Amar nie is rasa nak luku luku kepala dier je eeeee

    ReplyDelete
  8. ralik baca citer ni, nak gi baca sambungan dia pulak ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...