Nuffnang ads

Friday, November 23, 2012

Artis kutip derma


Kekejama tentera rejim Israel di Gaza ternyata mendapat perhatian dan simpati masyarakat dunia. Di Kuala Lumpur, seramai 20 artis tempatan telah menganjurkan acara kutipan Amal Tabung Aman Palestin di Pavillion semalam. Usaha itu dilaporkan berjaya dan mengutip hampir RM10,000 hasil sumbangan ikhlas orang ramai. 

Menurut Irma Hasmie, pelakon dan Naib Pengerusi Usrah. "Kutipan yang dijalankan sekitar Bukit Bintang mendapat sambutan yang menggalakkan daripada golongan artis." 

"Mungkin tidak mampu untuk pergi berjuang di sana (Gaza) namun dengan apa yang kami lakukan sekarang merupakan perjuangan di dalam memperlihatkan sokongan kami yang tidak berbelah bahagi terhadap mangsa yang menderita di sana."
Program yang dianjurkan bersama Badan Aman Palestin itu disertai oleh artis antaranya Siti Nordiana, Yatt Hamzah, Iqram Dienzly, Salima (AF), Zoey Rahman, Anding (AF), Ayu Damit dan Roslan Shah. 
Mereka kini dalam perancangan untuk membuat solat hajat Perdana dan solat hajat selepas solat Jumaat di beberapa buah masjid yang akan ditentukan kemudian.

2 comments:

  1. semoga derma yg dihulurkan dapat mengurangkan beban saudara kita di sana..

    ReplyDelete
  2. murni perbuatan mereka. hanya ALLAH yg mampu membalasnya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...