Nuffnang ads

Thursday, July 5, 2012

" 1st Giveaway by jaakechik corner "


Pergi ke link OOPET

Sebenarnya banyak tempat menarik yang ada di Kedah. Tapi walaupun aku orang kedah,banyak lagi tempat menarik yang aku belum lawat. Contohnya langkawi. Hehe..
Kat sini aku hanya boleh ceritakan tempat-tempat yang aku pernah pegi. Tempat menarik yang aku tak pernah pergi,aku tak nak cerita ok?..Tapi contest ni mintak 3 jer,xpe aku kasi 4...free 1..

Pantai merdeka
Tempat ni sesuai kepada mereka yang suka berjemur dan mandi air garam. Yelah,air laut kan masin. Banyak aktiviti terdapat kat pantai ni. Aku nak cerita pun rasanya semua dah sedia maklum aktiviti apa yang wajib ada kat pantai kan? So,tak yah cerita lah.

Gunung Jerai
Tempat ni pun aku suka. Sangat suka sebab tempat ni menjadi saksi cinta yang tak kesampaian. Huhu…Apa yang aku suka kat tempat ni adalah deruan air terjunnya tu. Sangat mengasyikkan. Persekitarannya juga nyaman dengan keindahan bunga-bunganya. Naik la ke puncak gunang jerai, destinasi peranginan terkenal di Kedah.

Puncak Janing
Tempat ni siyes sangat-sangat best. Tempat ini memang agak terperosok. Dikawasan pedalaman sikit. Kat Kuala Nerang. Tapi kalau nak tahu tempat ini menjadi pusat tumpuan ramai. Ramai keluarga yang berkelah dikawasan ini. Tempat ini memang tidak sesuai untuk berdating sebab selalu sesak dengan orang ramai. Ahaha..

Bukit Perak
Tempat ini kurang yang tahu. Tempat ini berada dikawasan kaki bukit. Kalau nak pergi kena menyusuri bendang-bendang dan hutan-hutan getah. Tapi sekarang jalannya dah dibaik pulih walaupun sedikit sempit. Bukit ni dah jadi kawasan yang dipelihara hutannya. Jangan sesuka hati nak buang sampah atau berburu kat sini. Sila lah kalau nak kena denda. Tempat ni juga dah menjadi tumpuan ramai termasuk lah family dan couple-couple.

Banyak tempat yang aku perkenalkan adalah tempat yang ada Air Terjun. Kenapa ek? Sebab aku suka mandi air terjun…hahaha..(gelak besar).

Aku shoot 3 link

 klik sini untuk menyertai GA ini :)

3 comments:

  1. alamak. korn nak tg awak. tp awk dah joinlak

    ReplyDelete
  2. tengkiu for join ya. btw, esok 31/7/12 pemenang ga akan diumumkan. sila alert ya!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...