Nuffnang ads

Tuesday, July 24, 2012

Adikku Mamat


2 ramadhan yang lalu,aku ikut housemate aku g bazaar (ikut jer!). Bazar tu dekat jer,kat belakang rumah jer. Aku biasa r jalan-jalan amik bau..haha.. alah biasa la aku,bila dah rambang mata tu dah xtahu nak beli apa. Dah tu,sampai rumah bawu macam-macam mngidamnya. Dijamin save money bawak aku..hahaha

Tengah-tengah orang ramai,aku jalan lengang-lengang kangkung camtu,aku terdengar suara kiut budak pompuan marah-marah. Tergerak biji mata aku nak tengok what happen. Rupa-rupanya budak tu marah adik dia,mngada-mngada sangat. Biasalah budak kecik,mentang-mentang lah puasa macam-macam dimintak beli. Macam lah nak mkn habis semua tu….

Aku tengok budak pompuan tu,kiut…macam suaranya juga. Aku ingat pulak time aku budak dulu, kiut macam tu lah…haha..tapi rambut aku lagi kiut macam Mia…siyes aku xtipu!sumpah!


Dah la,xcaya sudah! Bila aku tengok budak kiut and budak mngada tu aku ingat kisah adik aku and aku kat bazaar ramadhan. Al-kisahnya masa budak dulu aku xsuka dan sesangat xsuka g bazaar sebab aku xsuka orang ramai. Satu hari adik aku,we call Dikmat tergedik-gedik nak g bazaar reason nya ayah dah janji nak belikan apa je yang dia nak mkn kat bazaar kalo dia puasa penuh. Dikmat ni suka ayam goreng (yup sejibik cm upin&ipin), so aku tahu sesangat niat dia nak beli ayam goreng kepsi. Dia budget aym kepsi leh beli kat bazaar.




So aku lah mangsa yg kena layan karenah dia yang tah pape tu. Memang sangat membencikan. 

And ada satu perkara yang aku kencing adik aku time tu sebab geram terlampau.. Rasanya pahala puasa aku dah zero time tu…



Lepas balik dari bazar adik aku terus kedapur tanya mak aku. siyes kalakar,rupanya dia percaya ckp aku...kahkahkah...

Aku xjahat just nakal jer (sikit)...heeee...smile :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...